امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
01/31 1394

گروه چهارسوق- سرگروه خودروسازها قعر جدولی شد.

به گزارش پایگاه خبری ایران و جهان( اوج)، این غول خودروساز در انتهای فهرست خودروسازان به لحاظ انضباط مالی قرار گرفته و در میان شرکت های بورسی رتبه 283 را به خود اختصاص داده است.

ایران خودروی 12هزار میلیارد ریالی که برای هر سهم سال مالی 94 مبلغ 221 ریال سود در نظر گرفته، چندان لیدر با انضباطی در گروه خودرویی نبوده است.

بررسی انضباط در رفتار مالی 298 شرکت بورسی صورت گرفته این درحالی است که ایران خودرو که در تالار شیشه ای به لیدر خودرویی ها معروف است، در رتبه 283 قرار گرفته است.

در این بررسی " به موقع بودن اطلاعات" از پارامترهایی بود که شرکت ها را در جایگاه متفاوتی قرار داد. امتیاز کامل این فاکتور به شرکت هایی اختصاص می یابد که براساس دستور العمل افشای اطلاعات، جدول زمان بندی ارائه و مطابق آن عمل کرده اند.

" قابلیت اتکا" فاکتور دیگری است که شرکت ها با آن سنجیده شدند. امتیاز کامل قابلیت اتکا به شرکت هایی داده شده که انحراف واقعیت از پیش بینی ارائه شده اشان 100 باشد. 100 امتیاز کاملی است که به شرکت هایی که پیش بینی اولیه با محقق شده شان، انحراف نداشته باشد، داده می شود.

اما از نظر علمی رتبه‌بندی شرکت‌ها از بعد کیفیت افشا و اطلاع رسانی مناسب ارتباط خاصی با موضوعاتی همچون اندازه شرکت و نوع صنعت دارد، به‌طوری‌که هرچه این دو متغیر روند مثبتی را تجربه کنند انتظار می‌رود رتبه افشای شرکت‌ها افزایش یابد. در این بین افزایش اعتبار شرکت‌هایی که با رتبه شفافیت بالایی مواجهند و در عین حال از کیفیت و سرعت اطلاع رسانی بالایی برخوردار هستند می‌تواند در توسعه رقابت شرکت‌ها موثر واقع شود. رتبه‌بندی شرکت‌ها که می‌تواند قدرت رقابتی آنها را معرفی کند، اعتبار شرکت‌ها را افزایش داده است.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود