امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
05/7 1396

گروه بازار پول - برگزاری مجامع برخی بانک ها و تنفس در گروهایی دیگر وضعیت بانک ها را در شرایط حساسی قرارداده است. خصوصا اینکه با تغییرات در کابینه جدید احتمال جابه جایی مدیران در بانک ها قوی است و کاهش نرخ سود بانکی و وضعیت بانکی ها برای پرداخت سود سپرده طبق آنچه سیف اعلام کرده به روزهای عملیاتی شدن نزدیک تر می شود . در چنین فضایی کنترل عملکرد بانک ها در کنترل جابه جایی های مدیران نقاط قوت و چالشی را برای بانک ها رقم زده است ، چراکه تجربه ثابت کرده مدیران دارای رویه های متفاوتی هستند و با تغییرات از سطح بانک مرکزی گرفته تا سطوح مدیران عامل و اعضای هیات مدیره می تواند باعث چرخش در نظام بانکی شود.

اخبار منتشر شده نشان می دهد

موسسه کوثر:

مجمع برگزار کرده و 90 ریال سود تقسيم کرد .

بانک پارسيان :

مجمع عمومی عادي ساليانه بان به حد نصاب نرسید.

بانک آينده:

مجمع برگزار کرده و 110 ریال سود تقسيم کرد.

 

بانک شهر:

برگزاری مجمع عمومی عادي سالانه بانک شهر به زمان دیگری موکول شد.

بانک ملت:

مجمع برگزار کرده و 100 ریال سود تقسيم کرد.

 

بانک قرض الحسنه مهر ايران:

تصویب صورتهاي مالی قرض الحسنه مهر ايران توسط بانک مرکزی

بانک انصار:

مجمع برگزار کرده و 150 ریال سود تقسيم کرد.

 


بانک حکمت ايرانيان :

مجمع برگزار کرده و 21 ریال سود تقسيم کرد.

 



<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->

در این میان بانک سينا در پایان سه ماهه اول منتهی به خرداد، موفق به تحقق 26 ریال معادل 17 درصد از سود 151 ریال پيش بينی شد. البته در بخش عملیات بانکی رشد 4 درصدي سود تسهيلات اعطایی مشاع و کاهش نسبت سهم سود سپرده گذاران  به سود تسهيلات اعطایی مشاع از 106 درصد به 93 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته نکته مهم و مثبتی تلقی مي شود.


اگر بررسی مقایسه اي انجام شود سود محقق شده نسبت به دوره مشابه به واسطه دو عامل رشد هزینه ها (به  غير از سهم سپرده گذار) و کاهش درآمد از محل سود سرمایه گذاری و سپرده گذاری 60 درصد کاهش یافته است . بانک سینا در عملکرد تیرماه اذعان دارد که 1445 سود به سپرده گذاران  پرداخت کرده که این آمار نيز کنترل هزینه پرداختی به سپرده گذاران را نشان ميدهد.


بانک ملت نیز در سه ماهه موفق به تحقق 12 ریال سود شد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 208 درصدي را نشان ميدهد بررسی بيشتر نشان ميدهد .

در بانک انصار در سه ماهه اول سال 42 ریال معادل 14 درصد از سود 300 ریالی پوشش داد ه شده است. در حقيقت بانک در تمام بخش هاي موثر در سود پایانی موفق به تحقق 20 تا 19 درصد از پیش بینی شد اما عدم تحقق درآمد سرمایه گذاری مهم ترین عاملی بود که سهم پوشش سودپایين بود و انتظار می رود در طی دوره این نقص جبران شود.


اما بانک انصار که هنور اقدام به عرضه اوليه سهام شرکت ایرانیان اطلس در بورس نکرده با افزایش تملک حدود 10 درصدي توسط صندوق بازنشستگی صدا و سيما رو به رو شده است.

بانک انصار درحالی از نيمه دوم سال گذشته نتوانسته یا نخواسته اقدام به عرضه اوليه 10 درصد سهام شرکت 100 ميليارد تومانی ایرانیان اطلس در بورس کند که طی روزهاي قبل از توقف نماد در 27 تير با افزایش مالکيت یک سهامدار عمده رو به رو شده است.

صندوق بازنشستگی صدا و سيما با اقدام به خرید سهام آن طی هفته گذشته، درصد مالکيت خود را به حدود 10 درصد رسانده و در کنار دو مالک 10 درصدي دیگر یعنی سرمایه گذاری یمین و همراه اول ایستاده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود