امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
09/16 1392

ایران و جهان – بر اساس اعلام سایت موسسه اعتباری توسعه مجمع عمومي فوق العاده دوره 12 ماهه منتهي به 29 اسفند 13922 و مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده موسسه اعتباری توسعه با دستور جلسه تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس و انتخاب حسابرس و بازرس قانونی با حضور بیش از 80 درصد سهامداران در ساختمان رودبار این موسسه برگزار شد .

در این جلسه که از ساعت 14 شروع و تا ساعت 17:40 روز پنجشنبه 14 آذر برگزار شد و هادیان ریاست جلسه را برعهده داشت ، غلامرضا خلیل ارجمندی که تا پیش از 31 مرداد سرپرستی موسسه را برعهده داشت غایب بود و هادیان مدیر عامل جدید این موسسه گزارشی را در خصوص موفقیت های این مجموعه در زمینه کاهش اضافه برداشت ها از بانک مرکزی که بار سنگینی را به موسسه تحمیل کرده است ارائه کرد .شایان ذکر است که این مجموعه تا پایان مرداد سال جاری بیش از 8 هزار میلیارد ریال بدهی به بانک مرکزی داشته است که به نظر می رسد طرح جدید سپرده گذاری این موسسه توانسته اضافه برداشت ها را بازگرداند.

در جلسه مجمع این موسسه موضوع اصلاح بندهایی از اساسنامه به نظر خواهی به مجمع گذاشته شد و بحث به رسمیت رسیدن جلسات هیات مدیره با سه پنجم مطرح شد که رای آورد.

همچنین بحث عدم تائید دوعضو هیات مدیره از سوی بانک مرکزی مورد دیگری بود در این جلسه ابراز و عنوان شد که با این نقص اساسنامه برگزاری جلسات هیات مدیره حدود یک سال است که برگزار نشده است.

همچنین مجمع در این مورد که در صورتی که سهامداران حقوقی پس از 15 روز نماینده خود را معرفی نکردند به منزله استعفا از هیات مدیره است و عضو علی البدل وارد خواهد شد نیز به رای گذاشته شد و رای آورد.
قدرتی نماینده بورس در این جلسه با تاکید بر اینکه اساسنامه مذکور از جمله اساسنامه های تیپ بانک مرکزی و بورس نیست و در بانک های ایران زمین و گردشگری نیز مورد تصویب قرار نگرفته و تنها بانک ادغامی آینده حاضر به تصویب آن شده از این اصلاحات انتقاد کرد.

شایان ذکر است تصمیم گیری برای افزایش سرمایه در حالی در این جلسه مطرح شد که هنوز مجمع عمومی عادی این شرکت برای بررسی صورت های مالی سال 1391 برگزار نشده و متعاقبا برگزاری جلسه تصمیم گیری در خصوص نحوه افزایش سرمایه به پس از برگزاری این جلسه موکول شد .
این در حالی است که مهلت قانونی برگزاری مجمع تا 31 شهریور بوده است که این موسسه تاکنون این جلسه را برگزار نکرده است. بحث در خصوص مهلت قانونی 4 ماهه پس از پایان سال مالی از موارد مطرح دیگر در این جلسه بود وباز هم رای نیاورد.

همچنین در پی استعفای حسابرس و بازرس قانونی در این جلسه موسسه هشیار به عنوان بازرس قانونی اصلی و ارقام نگر آریا به عنوان بازرس قانونی علی البدل انتخاب شدند.
در کنار برگزاری مجامع این جلسه با حاشیه هایی نیز همراه بود که ذکر برخی از این نکات خالی از لطف نیست. در این جلسه برای تصویب بندهای قانونی رای گیری و بالا بردن دست ها به نشانه رضایت و یا عدم رضایت از جلسه مطرح نبود. همچنین نماینده قانونی بانک مرکزی هم در این جلسه حضور نداشت. همچنین اگهی برگزاری مجامع ابتدای آذر ماه در روزنامه های رسمی درج شده بود و 20 روز مهلت قانونی قبل از برگزاری جلسه را طی نکرده است چراکه جلسه 14 آذر برگزار شد.

اخبار خوبی هم از این جلسه شنیده شد مثل دریافت مجوز مرحله دوم ارزی و بحث تبدیل این موسسه به بانک در بیش از یک سال آینده . اصلاح ساختار سازمانی و تعدیل 68 بخش نیز از دیگر مواردی بود که در ای جلسه مورد اشاره قرار گرفت.

همچنین روابط عمومی موسسه اعتباری توسعه پس از رویت پیش خبر ارسالی در پیامی اعلام کرده است که «در مورد مهلت قانونی برای درج آگهی طبق قانون سازمان بورس 10 روز کاری است.
در مورد نماینده بانک مرکزی هم الزام برای مجامع عادی بخش بانکی است در مجامع فوق العاده دست خود بانک مرکزی است با این حال دعوت نامه برای بانک مرکزی ارسال شده بود در مورد افزایش سرمایه هم مجوز از طرف بانک مرکزی ارائه شده بود.

در مورد رای گیری هم رای گیری کتبی در مورد انتخاب بازرس قانونی و تطابق اساسنامه موسسه با اساسنامه استاندارد بورس بود که انجام شد و برگه های رای جمع آوری شد. در مورد بازرس قانونی هم تایید بانک مرکزی به صورت مکتوب گرفته شده بود. »
این در حالی است که در مورد مهلت قانونی برای درج آگهی طبق قانون تجارت این مدت باید 20 روز باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود