امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
12/23 1392

ایران و جهان - در حالی که افزایش خدمات مبتنی بر بانک داری الکترونیک در بانک ها رو به افزایش است اما  سیستم بانکی علیرغم هزینه هنگفت در این بخش بابت ارائه خدمات بانکداری الکترونیک درآمدهای مورد انتظار را ندارد .

به گزارش خبرنگار ایران و جهان،زمزمه افزایش کارمزد خدمات بانکی از جلسه مدیران عامل بانک های کشور به گوش می رسد . شنیده ها حاکی ازآن است که مدیران عامل بانک ها در جلسه ای اخیرا جهت دریافت کارمزد خدمات بانک داری الکترونیک در بخش خودپردازها،دستگاه های پایانه فروش،بانک داری اینترنتی و ارسال اس ام اس به توافق رسیده اند . هرچند که بانک مرکزی در بخش نامه های متعدد کارمزد خدمات بانکی را به سیستم بانکی ابلاغ کرده بود اما در سال های اخیر رقابت مانع از آن بود که بانک ها کارمزد خدمات بانکی را به صورت کامل از مشتریان خود دریافت کنند.

علیرغم بخش نامه های بانک مرکزی در خصوص انتقال وجوه شتابی،خدمات مبتنی بر سامانه های پایا ،ساتنا و ... بانک ها در بازار رقابتی روزهای گذشته درآمد چندانی از محل کارمزد های خدمات بانکی نداشته اند و به تازگی تصمیم گرفتند که کارمزذ خدمات بانکی را از سال 1393 از مشتریان خود دریافت کنند.

این در حالی است که جمع مبالغ تراکنش سیستم بانکی در بخش خودپردازها در پایان دی ماه سال جاری به رقم 693 هزارو 464 میلیاردو 961میلیون و719 هزارو 798ریال رسیده است .
همچنین جمع مبالغ تراکنش سیستم بانکی در بخش پایانه های فروش نیز در پایان دی ماه سال جاری به رقم 355هزارو 781 میلیاردو452 میلیون و 929 هزارو481 ریال رسیده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود