امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
03/13 1393

ایران و جهان - سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده، ۱۱ بانک کشور بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه تعهد پرداخت صادر کردند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سازمان بازرسی کل کشور در گزارش اخیر خود با عنوان «گزارش بررسی ضمانت نامه های تعهد پرداخت صادره در شبکه بانکی کشور» تعداد و مبلغ ضمانت نامه های صادره جاری با ماهیت حسن اجرای تعهد، حسن انجام کار و تعهد پرداخت در شبکه بانکی را از طریق استعلام از سیستم بانکی بررسی کرده است.



این در حالی است که یکی از ابزارهای مهم درآمدی برای بانک ها صدور انواع ضمانت نامه های بانکی است. از آن جایی که ضمانت نامه ها برای بانک ها تعهدآور بوده و اهمیت آن به اندازه پرداخت تسهیلات است، شعب بانک ها باید در زمان صدور ضمانت نامه، اطلاعات لازم را از ضمانت ‌خواه دریافت کنند و از توان مالی، ظرفیت اعتباری و توانایی های فرد اطمینان داشته باشند.

براساس این گزارش، بانک ملت با صدور 95.864 ضمانت نامه بانکی در راس بانک های کشور قرار دارد. ارزش ضمانت های صادر شده این بانک هم اولین رتبه را در میان دیگر بانک ها به دست آورده است.

در حالی که تعداد ضمانت نامه های صادر شده در بانک مسکن با تعداد 154 عدد، از میزان ضمانت های صادر شده کل بانک ها کمتر است اما ارزش ضمانت های صادر شده این بانک از ارزش ضمانت های صادر شده پست بانک، بانک توسعه صادرات، توسعه ممعدن، صنعت و معدن و کشاورزی بیشتر است. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود