امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
03/21 1393

ایران و جهان - پرداخت نوین در حاشیه هشتمین نمایشگاه بورس ،بانک و بیمه از محصول جدید «موبایل پوز» رونمایی کرد .
به گزارش خبرنگار ایران و جهان ، اگر پایانه های با سیم و بی سیم را نسل اول و دوم این محصول بدانیم «موبایل پوز» نسل سوم پایانه ها است که پرداخت نوین برای اولین بار در کشور از این محصول رونمایی و آن را همزمان با نیمه شعبان به بازار عرضه می کند.
احمد میردامادی مدیر عامل پرداخت نوین در گفت و گو با ایران و جهان می گوید :سرعت رشد موبایل در جهان بسیار زیاد است و ایران نیز در این زمینه از رشد قابل توجهی برخوردار است . از سوی دیگر نسل امروز که جمعیت زیر 45 سال بخش قابل توجهی از آن را تشکیل می دهند با تکنولو�?ی روز بسیار آشنا هستند بنابراین ورود تکنولو�?ی های جدید برای ارائه به نسل هوشمند ضروری است .
وی با بیان اینکه یک پنجم تراکنش های بانکی را موبایل تشکیل می دهد و یک چهارم تراکنش های شاپرک پرداخت های اینترنتی است افزود:بازار پرداخت همراه در سال های اخیر رشد به سزایی داشته است و البته توجه به امنیت آن نیز از ضروریات است .

میردامادی با بیان اینکه پرداخت نوین برای نخستین بار از محصول «موبایل پوز» در کشور رونمایی می کند و با ارائه 100 دستگاه از این محصول به مشتریانی که دارای پرداخت های پراکنده هستند این طرح کلید خواهد خورد افزود: تا پایان تابستان 5000 دستگاه «موبایل پوز» به مشتریان عرضه می شود .مدیر عامل پرداخت نوین قیمت تقریبی این دستگاه ها را حدود 250 هزار تومان عنوان کرد و افزود ارائه این دستگاه به مشتریان با تسویه قیمت آن از محل کارمزدها فرصتی مناسب به مشتریان اقتصاد نوین است .
وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص سخت افزار این دستگاه و قابلیت تعبیه سیم کارت تلفن همراه در یکی از مدل های آن اشاره کرد و افزود:مدل دیگر این دستگاه به صورت بلوتوث با یک دستگاه موبایل کار می کند .
میردامادی از محصول دیگر پرداخت نوین در قالب کارت های هایبرید خبر داد و افزود که این کارت ها که قابلیت های گوناگونی را دارند از ابتدای سال به مشتریان وی ای پی بانک اقتصاد نوین ارائه شده و به مرور در اختیار کلیه مشتریان قرار می گیرد . وی در بیان جزئیات این طرح نیز گفت که کارت های جدید بانک اقتصاد نوین علاوه بر قابلیت های پیشین دارای چیپ های هوشمند هستند که می توانند برای دارنده خود در دستگاه های پرداخت مترو و ... قابل استفاده باشند.مدیر عامل پرداخت نوین افزود که 100 هزار فقره کارت از ابتدای سال به مشتریان عرضه شده است و از اواسط تابستان به مرور به مشتریان عرضه می شود .
میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلاتی که رگولاتورها برای شبکه بانکی ایجاد کرده اند اشاره کرد و با بیان مثالی در این زمینه افزود :تراکنش هایی که از سوی رگولاتورها صورت می گیرد به جزئیات تراکنش توجه دارد و با توجه به این جزئیات کارمزد دریافت می شود . این در حالی است که وظیفه رگولاتورها توجه به محتوای تراکنش ها نیست.وی با اشاره به اینکه بعضی رگولاتورها بعضا 80 درصد کارمزد تراکنش ها را دریافت می کنند افزود که اپراتورها بیش از دو سوم درآمد کارمزدها را می خواهند این در حالی است که ارسال اس ام اس ها وظیفه آن ها است و اینکه این پیام چه محتوایی دارد نباید حائذ اهیمت باشد.
وی در ادامه افزود که توافقات در این زمینه نیازمند دخالت بانک مرکزی است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود