امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
02/17 1396


گروه بازار پول -  اعضای ستاد تدبیر ساماندهی مؤسسات و تشکل‌های مالی و پولی استان خراسان رضوی از نقش ارزشمند بانک صادرات ایران در  ساماندهی موسسه منحله میزان و بستر سازي براي تكميل پروژه پديده شانديز تقدیر کردند. 

به گزارش پایگاه خبری رازپول به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، جلسه اي با حضور دین پرست معاون وزیر کشور، رشيديان استاندار خراسان رضوی، زراعتی مدیرعامل این بانک، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماينده بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و مدیران عالی برخی از بانک‌ها با هدف رسیدگی به امور مربوط به مسائل پدیده شاندیز برگزار و اعضای سندیکای بانکی شامل بانک‌های؛ صادرات ایران، ملی، ملت، سپه، تجارت و شهر با محوریت بانک صادرات ایران، مقرر کردند اعتبار مورد نیاز برای تکمیل عملیات ساخت شهر پدیده شاندیز از سوی سندیکای یادشده تامین شود. 


معاون وزیر کشور با اشاره به اقدامات ارزشمند بانک صادرات ایران در زمینه سامان دهی مؤسسه منحله میزان از مدیرعامل بانک صادرات ایران برای حل مشکل پدیده شاندیز و ایجاد زمینه از سرگیری فعالیت پروژه شرکت مذکور در قالب تأمین مالی مستقیم و مدیریت سندیکای بانکی تشکر کرد. 


در بخش ديگري از جلسه استاندار خراسان رضوی ضمن برجسته خواندن نقش بانک صادرات ایران در سامان‌دهی مؤسسه اعتباری منحله میزان و پرداخت تمامی وجوه مربوط به سپرده‌گذاران مؤسسه ياد شده از تلاش‌های مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک تشکر و اظهار داشت: اهتمام بانك صادرات ايران در اين خصوص كه توانست مشكل و معضل استان و كشور را حل كند شايسته تقدير است. 

وی افزود: نقش اين بانك در بستر سازي براي از سرگیری عمليات اجراي پديده شانديز تحسين برانگيز است. 

بحرینی، نماینده مردم شریف مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از خدمت بزرگ بانک صادرات ایران برای حل مشکل مربوط به مؤسسه میزان از زراعتی به دليل تلاش، پیگیری مجدانه و سعه صدر در مدیریت موضوع، تقدیر به عمل آورد. 


در ادامه مقرر شد بانک‌های عضو  سندیکا٢٠ درصد از سهم تخصیصی خود را نزد بانک صادرات ایران جهت ادامة پروژه پدیده شاندیز واریز كنند. 

لازم به ذکر است با تدبیر مدیریت عالی بانک صادرات ایران مشکل سپرده‌گذاران مؤسسه منحله میزان به طور کامل مرتفع شد و با همت این بانک عملیات اجرایی پروژه پدیده شاندیز کلید خورد تا بالغ بر ١٦٠ هزار سهامدار شرکت مذکور با امیدواری، امور مربوط به سرمایه‌گذاری خود در پروژه ياد شده را پيگيري کنند.


شهر پديده شانديز تكميل و به بهره برداري مي رسد

به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش اشتغال و تولید، سندیکای بانکی با مشارکت ٦ بانک برای تامین مالی پروژه شهر افسانه ای پدیده شاندیز در مشهد مقدس با پیشگامی بانک صادرات ایران تشکیل شد.

 این  سندیکا از بانک های صادرات ایران، ملی، ملت، سپه، تجارت و شهر در راستای تحقق تدبیر " سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" و همچنین حمایت از فعالیت های مولد اقتصادی و رونق بخشی به فضای کسب و کار و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

این گزارش می افزاید: پیش نویس قرارداد مشارکت در تامین مالی پروژه شهر افسانه ای پدیده شاندیز مرکز تعطیلات، سرگرمی و خرید با پیشگامی بانک صادرات ایران به تایید مدیران اعتباری بانکهای عضو  سندیکا رسیده كه پس از امضاء مدیران عامل بانکهای عضو  سندیکا و انعقاد قرارداد با شرکت پدیده شاندیز ظرف روزهای آتی وارد فاز پرداخت تسهیلات و اجرای قرارداد مشارکت برای تکمیل پروژه می شود. انتظار می رود بر اساس هدف گذاری این  سندیکای بانکی، بخش های باقی مانده پروژه هر چه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

پیش بینی می شود با سرعت گرفتن عملیات اجرایی در این پروژه، رونق به این مرکز بزرگ خرید، تفریحي و سرگرمی بازگشته و سرمایه گذاران و سهامداران به بازدهی مناسب در سرمایه گذاری خود دست یابند. 

در ادامه گزارش آمده است: این پروژه بزرگ که بیش از نیمی از آن آماده و یا در حال بهره برداری می باشد شامل: بالغ بر ٥٠٦ هزار متر مربع مرکز تجاری ( فروشگاه، شهر بازی، فود کورت و ...) حدود ٢٠٠ هزار متر مربع فضای اقامتی، حدود ٧٠ هزار متر مربع پارک آبی، حدود ٣٥ هزار متر مربع مجموعه فرهنگی، حدود ٣٣ هزار متر مربع مجموعه اداری است که با حمایت های این  سندیکای بانکی به بهره برداري خواهد رسید. 

 شايان توجه است؛ بر اساس برنامه ریزی هیأت مدیره شرکت پدیده اتمام عملیات اجرایی حدود ٢٧٠ هزار متر مربع هتل در فازهای بعدی صورت خواهد پذيرفت گفتنی است در مجموع این پروژه عظیم شامل: حدود یک میلیون و یکصد هزار متر مربع فضای تجاری، تفریحی و اقامتی می باشد، که با بهره برداری کامل از آنها آماده پذیرایی از زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) خواهد شد. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود