امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
05/22 1393

ایران و جهان - در حالی که در روزهای گذشته خبر خودسوزی مدیرعامل شركت پروفیل زاگرسدر مقابل ساختمان مرکزی بانک صنعت و معدن سروصدای فراوانی را در فضای مجازی ایجاد کرد ،این بانک با صدور اطلاعیه ای از ضایعه درگذشت این صنعت گر ایلامی ابراز تاسف كرده و ضمن همدردی عمیق مراتب تسلیت بانك را با خانواده متوفی، اعلام می‌دارد.

به گزارش ایران و جهان ، هرچند که گمانه های بسیاری در فضای مجازی در خصوص علت این خود سوزی منتشر شده است و خبرگزاری ایلنا و سایت مربوط به کارگران به انتشار این خبر پرداخت اما این بانک با کلی گویی در خصوص صنایع ایلام و تسهیلات پرداختی به چرایی این مسئله نپرداخته است .

اما شنیده ها حاکی از آن است که این واقعه در اوائل هفته جاری در مقابل ساختمان مرکزی بانک صنعت معدن در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی رخ داده و این صنعت گر که «س.ع » نام دارد با ریختن بنزین بر روی خود، خود را آتش زد و انتظامات بانک نتوانسته از وقوع حادثه جلوگیری کند .

اما علت این خودسوزی به روایت های گوناگون باز می گردد که گویا بانک اموالش را به مزایده گذاشته است و وی در اعتراض به این مسئله خود را آتش زده است . گمانه ها در خصوص بدهی او اذعان دارد که این بدهی کمتر از 7 میلیارد تومان است .برخی گمانه های دیگر علت این خودسوزی را پرداخت نشدن تسهیلات مصوب بانکی عنوان کرده اند .

در حالی که دولت در روزهای گذشته از بسته اقتصادی رونمایی می کند که در آن بر حمایت از تولید داخلی تاکید شده است و مشارکت همه دستگاه ها را در این زمینه طلبیده است و در سالی که اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده ، تولید کننده داخلی در چه شرایط روانی و فشاری قرار می گیرد که حاضر به چنین کاری می شود ؟!

علی ایحال علی رغم اینکه بانک روابط عمومی بانك صنعت ومعدن اعلام کرده که این بانك در راستای سیاست حمایت از صنعتگران و تولید، طی چند مرحله، نسبت به اعطای تسهیلات، جمعاً به مبلغ ٣٨ میلیارد ریال جهت خرید ماشین آلات، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش به این شركت اقدام كرده است، اما وضعیت اشتغال کارگران این کارخانه و وضعیت آن با این مسئله در هاله ای از ابهام قرار دارد .


روابط عمومی بانک صنعت و معدن در این اطلاعیه آورده است مبلغ ٥٠ میلیارد ریال تسهیلات در آذر ماه سال ١٣٩٢ تصویب و نیمی از آن (معادل ٢٥ میلیارد ریال) در بهمن ماه سال گذشته به این شركت پرداخت گردیده است و پرداخت بخش دوم نیز در مرحله نهایی اجرایی شدن بود، بنحوی كه در تیر ماه سال جاری مشارالیه از طریق مصاحبه با رسانه‌ها از خدمات بانك صنعت و معدن ابراز رضایت و تشكر کرده بود.

بر اساس همین گزارش سوابق موجود حاكی از حمایت مالی بانك صنعت ومعدن از شركت یاد شده بوده و بعلاوه فقط طی یكسال گذشته، بالغ بر ٥٠٠ میلیون دلار، پرو�?ه‌های سرمایه گذاری استان ایلام در حوزه‌های مختلف مانند پتروشیمی، فولاد و سیمان بوسیله این بانك تأمین مالی شده است كه بیانگر عزم جدی بانك در ایجاد اشتغال و توسعه كشور می‌باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود