امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
07/2 1393

ایران و جهان - رییس هیات مدیره بانک ملت اعلام کرد: مجمع عمومی فوق العاده این بانک به منظور بررسی و تصویب تغییر اساسنامه، روز چهارشنبه ۱۶۶ مهرماه برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی بانک ملت،‌ علیرضا لگزایی افزود: در مجمع فوق العاده، اساسنامه جدید مورد تصویب سهام داران بانک قرار خواهد گرفت.
وی گفت: ‌ تعیین سقف میزان تملک سهام، درج مقررات و الزامات حاکمیت شرکتی در اساسنامه و درج برخی از مقررات انضباطی و کنترل های داخلی برخی از تغییرات اساسنامه جدید بانک ملت نسبت به اساسنامه فعلی خواهد بود.

به گفته رییس هیات مدیره بانک ملت، بیشترین تغییرات در حوزه اصول حاکمیت شرکتی و مقررات کمیته بال و ضوابط مورد نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی حول محور نحوه اداره امور بانک است.
وی با بیان این‌که صنعت بانکداری دنیا در سال‌های گذشته با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه شده و متناسب با تجارب حاصل از رویداد‌های حادث شده، مقررات و ضوابط ناظر بر نحوه اداره بانک‌ها نیز دچار تغییر و تحول شده است،‌ گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای پول و اعتبار بر اساس مطالعات تطبیقی و مبتنی بر آخرین دستاوردهای صنعت بانکداری و به منظور استقرار اصول حاکمیت شرکتی و اعمال نظارت دقیق و جامع بر عملکرد بانک‌ها نسبت به تدوین و ابلاغ مفاد اساسنامه جدید بانک‌های غیر دولتی اقدام کرده‌اند.

لگزایی در پاسخ به این سوال که آیا این مجمع علاوه بر تغییر اساسنامه،‌دستور کار دیگری نیزدارد،‌گفت:‌ این مجمع فقط یک دستور کار دارد. موضوع تغییر اساسنامه طبق مفاد ماده ۲۰ اساسنامه فعلی بانک در صلاحیت مجمع عمومی فوق‌العاده سهام داران بانک است.

وی افزود: هیات مدیره بانک ملت مطابق تکلیف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای پول و اعتبار و در مهلت زمانی مقرر، مقدمات برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده با دستور جلسه تغییر اساسنامه را در ۳۰ تیرماه فراهم کرد ولی به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد سهام‌داران حاضر در جلسه ،‌ طبق قانون، جلسه مجمع عمومی فوق العاده برای بار دوم در تاریخ ۱۶ مهرماه برگزار خواهد شد.

بیشترین تغییرات در حوزه اصول حاکمیت شرکتی و مقررات کمیته بال و ضوابط مورد نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی حول محور نحوه اداره امور بانک می باشد.
بر این اساس،‌ هیات مدیره بانک ملت مطابق تکلیف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای پول و اعتبار و در مهلت زمانی مقرر، مقدمات برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده با دستور جلسه تغییر اساسنامه را در تاریخ ۳۰/۰۴/۹۳ فراهم کرد ولی به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد سهام‌داران حاضر در جلسه، برای بار دوم در تاریخ ۱۶/۰۷/۹۳ برگزار خواهد شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود