امروز: جمعه، 21 اردیبهشت 1403
07/2 1393

ایران و جهان - استفاده از بانک داری الکترونیک می تواند به افزایش امنیت مردم کمک کند.

به گزارش ایران و جهان، سرهنگ غفوری معاون آموزش آگاهی ناجا که معتقد است باید برای جلوگیری از وقوع جرم آموزش های لازم را به مردم ارائه کرد به جزئیاتی در خصوص ایمنی در بانک داری الکترونیک اشاره ای دارد و اعلام می کند که بانک مرکزی نیز با اعلام 68 بند در خصوص رعایت ایمنی در بانک داری الکترونیک همواره نیست به این موارد هشدار داده است .
غفوری عنوان می کند که مردم در خصوص رعایت حریم شخصی در استفاده از تجهیزات بانک داری الکترونیک نبایند خجالت بکشند و می گوید که بانک داری الکترونیک در روزهای اخیر از حجم جرایم اقتصادی کاسته است و بهره گیری بیشتر از این مزایا می تواند به افزایش ضریب امنیت منجر شود .

سرهنگ غفوری در خصوص امنیت بانک داری الکترونیک عنوان می کند که استفاده از اینترنت بانک و موبایل بانک دارای بیشترین ضریب ایمنی در استفاده از ابزارهای بانک داری و پس از این روش ها دستگاه ای تی ام و پوزها قرار دارند .

امیر سلطان محمدی کارشناس و مشاور اداره کل ناجا نیز در همین زمینه با بیان اینکه تحقیقات و اتفاقات نشان می دهد که بعضا استفاده از همراه بانک می تواند جان مردم را نجات دهد عنوان می کند که البته استفاده از این ابزارها بستگی به اطلاع رسانی و آگاهی مردم دارد .
وی با بیان اینکه آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که بیش از 90 درصد مراجعات به آگاهی به دلیل جرایم اقتصادی است ،می گوید که پرونده های پلیسی نشان می دهد که بعضا وکلا نیز قربانی کلاهبرداری ها در زمینه بانک داری الکترونیکی قرار گرفته اند که این ناشی از عدم آگاهی مردم در بخش های مختلف است.
سلطان محمدی عنوان می کند که مزایای استفاده از بانک داری الکترونیک البته به صورت هوشمندانه بیش از مضرات آن است تاکید دارد که مراودات مالی باید به سمت این روش بانک داری سوق پیدا کند .
وی در پاسخ به این پرسش که برخی اصناف با توجه به افزایش کارمزدها از بانک داری الکترونیک رفته رفته فاصله می گیرند می گوید که فاصله گیری از بانک داری الکترونیک زمینه ورود مجرمین را افزایش می دهد چراکه کاهش دست رسی به پول نقد در سال های اخیر بر امنیت ها افزوده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود