امروز: جمعه، 21 اردیبهشت 1403
07/23 1393

ایران و جهان - مدیران بانک دی از تدوین بسته اعتباری وی�?ه حمایت از صادرات غیرنفتی ای خبر می دهند که قرار است جایگاه بانک را در بخش صادرات ارتقا دهد و به نوعی بانک معتمد صادرکنندگان شود.




به گزارش ایران و جهان، احمد شفیع زاده،مدیرعامل بانک دی که صادرات غیرنفتی را یکی از مولفه های اصلی توسعه اقتصادی میداند از تدوین بسته ای برای حمایت از صادر کنندگان خبر می دهد و عنوان می کند که در راستای دست یابی به اهداف این بسته تعامل مناسبی با سازمان توسعه صادرات ایجاد و تفاهم نامه ای نیز با صندوق ضمانت صادرات ایران منعقد شده است .
شفیع زاده در تکمیل سخنان این بخش به این نکته نیز اشاره داردکه با صندوق ضمانت صادرات و بانک دی به منظور توسعه صادرات غیرنفتی تعامل و همکاری مناسبی داشته اند و بر اساس تفاهم نامه همکاری منعقد شده منابع قابل توجهی در اختیار این موضوع قرار گرفته است.

مدیر عامل بانک دی در پاسخ به پرسش ایران و جهان در خصوص اینکه منابع اختصاص یافته در این بخش چه میزان است به پرداخت بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بانک دی، اشاره دارد که از این رقم 15 درصد در حوزه صادرات و بازرگانی پرداخت شده است.این در حالی است که هدف گذاری تسهیلاتی بانک سال 63 هزار میلیارد ریال است.
شفیع زاده در تکمیل سخنان این بخش در خصوص نرخ سود تسهیلات صادراتی با بیان اینکه تسهیلات مشارکتی است ادامه می دهد که این نرخ براساس بهای تمام شده پول و توافقی است .وی ادامه می دهد که مشتریان صندوق ضمانت صادرات با ارائه معرفی نامه از این صندوق می توانند بدون ضمانت از تسهیلات استفاده کرده و با تکمیل مدارک مورد نیاز ظرف 3 روز تسهیلات خود را دریافت کنند. البته قیمت برای همه مشتریان بین 22 تا 28 درصد است که گاهی براساس شرایط و تعامل سازنده به زیر 20 درصد هم می رسد.

البته شفیع زاده این نکته را نیز اذعان می کند که این بانک با تدوین برنامه حمایت از صادرکنندگان تصمیم دارد که جایگاه خود را در این زمینه ارتقا دهد .
وی با بیان اینکه هر یک از سازمان ها باید در زمینه حمایت از صادرات غیر نفتی مسئولیت پذیر باشند تا مانند موفقیت در دیگر حوزه های اقتصادی در مجامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند به مزایای توسعه صادرات غیرنفتی مانند ارتقا تولید، افزایش صادرات تولید و تولید مبتنی بر تقاضای غیرتورمی که در نهایت به چرخش بازرگانی منجر می شود اشاره دارد و می گوید که بی شک یکی از ارکان اصلی صادرات غیرنفتی تامین خدمات مالی بوده و نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

شفیع زاده با بیان اینکه در سال های گذشته در بعضی حوزه ها پیشرفت های چشم گیری در زمینه صادرات حاصل شده می افزاید: با وجود اینکه شکوفایی صادرات نیازمند منابع است و در تمام دنیا نفت در این مورد بسیار تاثیر گذار بوده، ما هم در ایران از نفت استفاده کردیم، اما استفاده درستی نبود و هر روز به آن وابسته تر شدیم.


مدیرعامل بانک دی در پاسخ به پرسشی در خصوص مشکلی که پیش از این بین صرافی بانک دی و یکی از مشتریان آن پیش آمده بود، تصریح کرد: این مساله به سال 1390 بر می گردد که براساس آن صرافی ما با یکی از مشتریان دچار مشکل شد، اما از آذرماه سال گذشته با پیگیری هایی انجام شده موانع برطرف شد و رقم طلب همراه با سود کامل آن به صرافی دی بازگشت داده شده است. وی اذعان کرد که در تعاملات فعلی با بانک مرکزی سعی داریم که دوباره نسبت به احیای صرافی بانک اقدام کنیم چراکه یکی از الزامات ارائه خدمات فعلی بانک فعال سازی مجدد این شرکت است .

وی با اشاره به تصمیم بانک دی برای افزایش سرمایه، گفت: با هماهنگی های انجام شده در هیات مدیره و مجامع ذیربط از جمله سازمان بورس قرار بر افزایش سرمایه این بانک از پنج هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال است که امیدواریم طی دو سال و تا آخر سال آینده این اتفاق رخ دهد.


علی مهبودی معاون اعتبارات و بازاریابی نیز با اشاره به 7 سرفصل کلی خدمات بانک شامل خدمات ساختار مند،خدمات غیر ساختارمند،خدمات بازار سرمایه،خدمات مدیریت ثروت،خدمات مشاوره ای و ... اذعان کرد که در روز ملی صادرات رسما از بسته جدید صادراتی بانک رونمایی خواهد شد و از 50 صادرکننده منتخب سازمان توسعه تجارت در قالب ارائه بسته ای خاص استقبال خواهد شد .وی با اشاره به برخی تسهیلات که از سوی بانک اعطا می شود عنوان کرد که اعطای سرمایه در گردش ریالی،پرداخت تسهیلات جهت خرید تجهیزات و خرید دفتر کار تا سقف یکصدمیلیارد ریال،صدور ضمانت نامه های بانکی،اختصاص درگاه وی�?ه به صادرکنندگان و ... از جمله این خدمات است .
برگزاری جلسات با اصناف و صنف های مختلف از دیگر موارد مورد اشاره وی بود که در این خصوص اضافه کرد با برگزاری این جلسات و نیاز سنجی های دقیق و تعامل با مجموعه های ذی ربط در این زمینه اقدام شده و بانک دی،دومین بانکی است که در راستای تفاهم نامه با صندوق ضمانت صادرات تسهیلات قابل توجهی را پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک دی در پاسخ به پرسش دیگر ایران و جهان در خصوص اینکه بیمه دی امروز یکی از شرکت های زیان ده این صنعت است گفت: بیمه دی زیان ده نبوده و تعطیل نشده است .وی افزود: بیمه دی قبلا دچار مشکلاتی بود که اکنون از آن مسائل خارج شده و در آستانه افزایش سرمایه قرار دارد. عمده بدهی ها را پرداخت کرده و سهام آن در صف خرید بازار بورس است و خدمات بالایی را نیز ارائه می کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود