امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
11/24 1393

ایران و جهان - وقتی علی دیواندری از بانک ملت جدا شد و بانک به پارسیان آمد تا  سکان بانک خصوصی دیگری را بر دست بگیرد گمان نمی رفت که عمر مدیریتی وی اینقدر کوتاه باشد .

وی با حضورش در بانک پارسیان انتصاب های گوناگونی را رقم زد . آذر ماه امسال در حالی که به گفته نزدیکان وی از بیماری رنج می برده همچنان تیم مدیریتی اش را تکمیل کرده و با حکم وی مديرجديد امور شرکت ها، مجامع و سرمايه گذاري هاي بانک پارسيان معرفي شد و وجيه اله ساعدي عهده دار این مسئولیت شده است .در آبان ماه سال جاری نیز وی انتصابی دیگر داشته و با امضایش گلستاني مدير خزانه داري بانک پارسيان شد.

البته امضای او ذیل احکام مجتبي مالکي"مدير روابط عمومي ، رضايي معاون مالي و سرمايه گذاريها ، زاغري مدير امور مالي و گزارشگري و کمالي مدير سخت افزار،سميعي ن�?ادمديرعامل جديدگروه سرمايه گذاري پارسيان،محمد رضا بهنام حسين پور مديرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسيان،اصغر باباپور مدير عامل شرکت پککو، خان محمدي مدير امور شعب تهران و خليل پور مدير امور شعب شهرستان و مناطق آزاد ،عباس خسرواني معاون مديرعامل در امور اعتباري،جواد عباسی مدیر مرکز نوآوري کسب و کار خدمات مالي آسيا متعلق به بانک پارسیان و خلیل موفق به عنوان مشاور مدیر عامل در امور محوله و تفویضی دیده می شود .البته وی پیش از این اعلام کرده بود که ازجمله مدیران اتوبوسی نظام بانکی نیست و البته از بانک ملت مدیری را با خود به بانک پارسیان نبرده است .
اما نگاهی به رویکرد بانک پارسیان در دوره مدیریت وی چندان خالی از لطف نیست .

وی بانکی را تحویل می دهد که بیش از74 هزارو 134ریال مطالبات معوق تاآبان ماه سال جاری رکوردار بانک های خصوصی است . البته اینکه تغییر وی تا چه حد به بیماری و تا چه حد به اخباری که پیش از این منتشر شد بستگی دارد خود در هاله ای از ابهام است. پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که اعضای هیات مدیره و مدیران عامل بانک هایی که از مقررات بانک مرکزی تخلف کنند برکنار خواهند شد .
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برخی دانشجویان دانشگاهی که علی دیواندری در آن تدریس و رفت و آمد دارد عنوان می کنندکه وی در کلاس های تدریس هنوز رفت و آمد دارد.

پرسش اساسی دیگر اینکه آیا تغییر مدیریتی علی دیواندری با این سرعت می تواند به پرونده مدیریتی او در بانک قبلی تحت مدیریتش مرتبط باشد ؟آنچه مسلم است بیماری جسمی عاملی شده که برخی مدیران بانکی باتکیه بر این موضوع پست های کلیدی را ترک کنند و نمونه آن رامین پاشایی فام بود که وی نیز به دلیل مشکلات جسمی و عدم تحمل مسائل پیرامونی مدیریت نتوانست با بانک کارآفرین ادامه همکاری دهد، حال آنکه مشکل جای دیگری بود .

اما سرعت پذیرش کوروش پرویزیان در پیشنهاد جدید مدیریتی هم رکورد تازه ای در نظام بانکی است . برخی گمانه زنی ها اذعان دارد که سهام دار عمده بانک سینا از عملکرد مدیریت این بانک رضایت چندانی نداشته است و یکی از دلائل جدایی پرویزیان می تواند این موضوع باشد هرچند که وی در گفت و گو با ایران و جهان این موضوع را تکذیب کرد .کوروش پرویزیان که به تازگی کاندیدای اتاق بازرگانی به نمایندگی از کاندیدای سهامدار ارشد بانک سرمایه نیز است کار خود را از بانک توسعه صادرات با حدود 40 شعبه شروع کرد و حالا او سکان دار یکی از بزرگترین بانک های خصوصی کشور است که حدودا 275 شعبه دارد.

مدیرعامل قبلی بانک سینا را اکثرا به عنوان یک مدرس و کارشناس بانکی می شناسند. اما کمتر کسی می تواند حدس بزند که او از طرف یک شرکت صنعتی کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تهران شود.آن هم شرکتی متعلق به سرمایه گذاری فرهنگیان که سهام دار اصلی بانک سرمایه است.

وی بانکی را تحویل گرفته که تا پایان آذرماه سال جاری دارای 77,086.1 میلیارد ریال مطالبات معوق و سررسید گذشته است و دارای شرکت های تابعه فراوانی است که از تزلزل مدیریتی در روزهای اخیر رنج می برد و نمونه بارز آن شرکت پککو است که تقریبا در ماه های اخیر در کمتر از شش ماه مدیرعامل خود را دائما تغییر می دهد و دارای ثبات نیست.این در حالی است که این شرکت یکی از بازوهای پیاده سازی زیرساخت های جدید بانک داری الکترونیک در بانک پارسیان است.
بانکی که در ماه های اخیر و خصوصا در زمان پخش مسابقات جام جهانی فوتبال کمپین تبلیغاتی خود را با محور بانک داری الکترونیک از رسانه ملی پخش کرد در حالی که یکی از مجریان این طرح با تغییرات مدیریتی مداوم نتوانسته بود خود را با شرایط جدید تطبیق دهد و نتیجه آن مغایرت های مداوم در این بخش بود.

سخن آخر
در پایان باید به این نکته نیز توجه داشت که آیا تغییرات مدیریتی نظام بانکی و انتصابات جدید می تواند ارتباطی با انتخابات مجلس که در پیش است داشته باشد و آیا جریاناتی هدایت گر تغییرات برای حمایت های انتخابی اند و یا فقط بیماری های برخی مدیران عامل تغییرات اخیر است ؟!
نقش پرونده های پیشین در کناره گیری ها و انتصابات چیست ؟و در نهایت برنامه بانک مرکزی برای بانک هایی که در حال حاضر بدون مدیریت (بانک سینا) و یا مدت مدیدی با سرپرست اداره می شوند(کارآفرین )(سرمایه)چیست ؟
و آیا تغییر مدیریتی جدید در بانک پارسیان بازهم برای شرکت های تابعه پس لرزه تغییرات مدیریتی دارد ؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود