امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
02/6 1394

ایران و جهان - بانک صادرات در نظر دارد با اجرای طرح حمایت از تولید ایرانی در 3300 شعبه در سراسر کشور توانمند سازی بنگاه های اقتصادی ایرانی را تقویت کند.

به گزارش ایران و جهان، اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک صادرات هرچند که به بهانه معرفی طرح حمایت از تولید داخلی در جمع خبرنگاران حاضر بود اما به سایر پرسش ها در خصوص این بانک نیز پاسخ گفت . وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما گزارش مختصری از میزان منابع و مصارف بانک صادرات اعلام کرد .وی با بیان اینکه میزان منابع در پایان سال گذشته به 880 هزار میلیارد ریال رسیده اذعان کرد که مطالبات معوق بانک نیز به 46 هزار میلیارد ریال رسیده است .
وی با اشاره به رشد 37 درصدی منابع این بانک در سال گذشته، اظهار داشت: رشد مصارف در 12 ماهه سال گذشته 35 درصد و رشد مطالبات این بانک 19 درصد بوده است.
لله گانی در خصوص برنامه های سال جاری نیز گفت که رشد 40 درصدی منابع در دستور کار بانک صادرات قرار دارد و برای منابع عملیاتی 25 درصد رشد به بورس اعلام شده که با رشد منابع غیرعملیاتی، 40 درصد رشد منابع در سال جاری در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بانک صادرات درباره آخرین وضعیت موسسه میزان و بحث ادغام آن با بانک صادرات نیز با بیان این نکته که ادغامی صورت نگرفته است، اظهار داشت: هماهنگی های لازم بین بانک صادرات و بانک مرکزی برای کمک به سپرده گذاران موسسه میزان در حال انجام است که جلسات کارشناسی آن هم در حال برگزاری است. به گفته وی قرار نیست ادغامی صورت گیرد و بانک صادرات در قالب افتتاح یک حساب اما از محل واریز وجوه به حساب موسسه میزان در بانک صادرات ایران، مطالبات سپرده گذاران این موسسه را می پردازد.

مدیرعامل بانک صادرات درباره دستور بانک مرکزی برای کاهش شعب نیز اعلام کرد که بانک صادرات قصد تعدیل نیروی انسانی خود را ندارد.
 مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به جلسه شب گذشته مدیران عامل بانک ها در بانک مرکزی درباره تصمیم شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود بانکی نیز گفت: بانک ها موارد مورد نظر خود را در قالب نامه ای به بانک مرکزی ارسال کرده اند و شب گذشته نیز در این خصوص بحث و تبادل نظر شد و منتظر تصمیم نهایی شورای پول و اعتبار هستیم.
مدیرعامل بانک صادرات درباره بحث بنگاه داری این بانک هم گفت: بانک صادرات تنها درصد کمی از حد مجاز خود بالاتر است که آن هم با خصوصی کردن برخی از شرکت ها از طریق بورس، این نسبت به حد مجاز خواهد رسید.
وی درباره زمان واگذاری این شرکت ها آن را به اوضاع و شرایط بورس اوراق بهادار وابسته دانست.وی اذعان داشت که در سال جاری ششرکت های سپهر تهران ،اصفهان و فارس واگذار خواهد شد .

طرح اختصاصی ارائه تسهیلات به بنگاه های تولیدی
مدیرعامل بانک صادرات از راه اندازی طرح جدیدی در هفته جاری در قالب حمایت از تولید داخل، برای خرید محصولات واحدهای تولیدی داخل کشور، تا سقف دو میلیارد ریال به ازای هر خریدار خبرداد.
وی که هدف اصلی این طرح را حمایت از تولید داخل عنوان کرد نرخ سود این تسهیلات را 22 درصد عنوان کرد و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت تمام شده در بانک ها بیش از این رقم است و چگونه بانک صادرات تسهیلات 22درصدی ارائه می دهد نیز عنوان کرد که بنگاههای تولیدی گردش مالی خود را در این بانک متمرکز خواهد کرد وو اعتبارات اسنادی و ... نیز در بانک صورت خواهد گرفت و با این تمهیدات قیمت تمام شده پول کاهش خواهد دشت .
وی گفت : هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی توان تولید محصول را دارند ولی به دلیل ناتوانی خریداران، امکان فروش آن را ندارند به همین دلیل در طرح جدید بانک صادرات، به خریداران این محصولات، تسهیلات داده می شود.

وی در خصوص اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح اظهار داشت که محدودیتی برای این طرح در نظر گرفته نشده و بر اساس دستورالعمل صادره قرار است بر اساس گردش مالی واحدهای تولیدی، صدور اعتبارات اسنادی داخلی ریالی و ارزی، پاسخگوی آنها باشیم.
مدیرعامل بانک صادرات ادامه داد: واحدهای تولیدی برای بهره مندی از مزایای این طرح می توانند با مراجعه به بیش از سه هزار شعبه و باجه این بانک در سراسر کشور درخواست خود را اعلام کنند و با افتتاح حساب از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از واحدهای تولیدی و کالاهای ایرانی خواند و ادامه داد: به واحدهای تولیدی که نیاز به سرمایه در گردش دارند در قالب طرح های دیگر کمک خواهد شد اما طرح مذکور ویژه واحدهایی است که امکان تولید دارند ولی امکان فروش محصولات خود را ندارند یا کمتر دارند به عبارت دیگر بانک صادرات با اجرای این طرح به فروش آنها کمک خواهد کرد.

لله گانی با تاکید بر این نکته که بانک صادرات نظارت کامل را بر حسن اجرای این بخشنامه خواهد داشت افزود: در این طرح بر اساس ارزیابی کارشناسان و توان بازپرداخت مشتری، به آنان تسهیلات داده خواهد شد و مبلغ تسهیلات نیز نه به خریدار محصول بلکه به حساب تولیدکننده واریز خواهد شد.

به گفته وی، بانک صادرات باید به این اطمینان برسد که واحد تولیدی توان تولید و آماده سازی کالا را دارد ضمن این که در طرح یادشده، گردش مالی تولیدکننده و گشایش های اعتبارات اسنادی وی در این بانک متمرکز خواهد شد تا از این طریق قیمت تمام شده پول در بانک نیز کاهش یابد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود