امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
03/19 1394

ایران و جهان - بانک اقتصاد نوین در مسیر پیوند با محیط زیست طرحی را امروز معرفی  کرد که «بانکآشنا» نام دارد .در قالب این طرح مشتریان بانک خدمات خود را از طریق اپراتور و به صورت تلفنی انجام خواهند داد .
به گزارش روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، در راستای انعقاد تفاهم نامه بانک با سازمان محیط زیست استان تهران که متناسب با چشم انداز توجه بانک اقتصادنوين به مسئوليت‌هاي اجتماعي، چندی پیش به امضاء رسيد، روز سه شنبه در مرکز ارتباط نوین واقع در پارک فناوری پردیس و با حضور فتحعلی رئیس هیات مدیره و حسن معتمدي مديرعامل بانک اقتصادنوين و هادي حيدرزاده مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران و چندی از مسئولیت بانک و سازمان محیط زیست محصول جدید «بانکآشنا» که دارای رویکردهای دوستی با محیط زیست نیز می باشد رسما رونمایی شد . 
در این نشست حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با بیان اینکه این بانک از چندی پیش به خانواده دوستداران حمایت از محیط زیست پیوسته است اذعان داشت که در راستای تفاهم نامه ای که با محیط زیست استان تهران منعقد شده است همکاري با اداره‌کل محيط زيست استان تهران به منظور توسعه فرهنگ حفظ محيط زيست در ميان عموم مردم، ارائه خدمات بانکي به سازمان‌ها و موسساتي که با سازمان حفاظت محيط زيست داراي تفاهم‌نامه همکاري هستند، تامين مالي واحدهاي کسب و کار با آلايندگي بالا در جهت ايجاد روش‌هايي براي کاهش يا حذف آلايندگي تا سقف مجاز و تامين مالي ارايه تسهيلات به واحدهاي کسب و کار براي کاهش آلودگي هوا و آلودگي صوتي، توسعه انرژي سبز و انرژي‌هاي پاک از مفاد تفاهم‌نامه بود.
وی راه اندازی نحصول جدید «بانکآشنا» را یکی دیگر از خدماتی عنوان کرد که بانک به عنوان یک بنگاه تخصصی و پیگیری روند فعالیت های اقتصادی ملاحظات زیست محیطی را مد نظر قرار داده است .
معتمدی با بیان اینکه بانک اقتصاد نوین به عنوان بانکی پیشرو این محصول را در راستای جلب رضایت بخش دیگری از مشتریان که دسترسی های کافی به شعب ندارند، راه اندازی کرده و می تواند به عنوان الگویی زیست محیطی مورد الگو برداری در سایر بانک ها قرار گیرد .
 وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با ظرفیت به وجود آمده در بانک اقتصاد نوین و الگو برداری سایر بانک ها این طرح در سطح ملی قابل بهره برداری قرار گیرد ،افزود که بانک اقتصاد نوین به محورهای مطرح شده در تفاهم نامه با سازمان محیط زیست در چارچوب مقررات و ضوابط بانک مرکزي توجه دارد و در این مسیر ارائه انواع خدمات بانکي و تامين مالي و اولويت اعطاي تسهيلات به شرکت‌ها و پيمانکاران برای اجرای پروژه‌هاي مختلف زيست محيطي و کسب کارهای مرتبط با محیط زیست را نیز مدنظر قرار داده است.وی گفت: این بانک در استفاده از تجهیزات و ابزارها نیز به عنوان بانک سبز به راه حل های زیست محیطی در کنار فعالیت های اقتصادی نگاه ویژه ای دارد .
مدير عامل بانک اقتصادنوين با بیان اینکه توجه به مفاهیم محيط زيست از دو جنبه داراي اهميت است، گفت: جنبه نخست که بحث مسئوليت اجتماعي بانک اقتصادنوين است، اما جنبه دوم بحث حفظ محيط زيست به عنوان محل زندگي همه ماست که ما را وادار مي‌کند به اين موضوع نگاه ويژه داشته باشيم.
وي با اشاره به اينکه بسياري از آسيب‌هاي محيط زيست حاصل عدم آگاهي بوده است، گفت: اين موضوع لزوم توجه به آموزش را نشان مي‌دهد و چرا که در صورت عدم توجه به اين مهم شاهد آسيب بيش از پيش محيط زيست خواهيم بود.
وی در پایان سخنان خود از راه اندازی شعبه سبز بانک اقتصاد نوین همزمان با هفته بانک داری اسلامی خبرداد.
همچنین در این نشست هادي حيدرزاده، مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری با امضاي اين تفاهم‌نامه بانک اقتصادنوين به عنوان "بانک سبز" به عنوان نخستين بانک حامي رسمي محيط زيست درآمده عنوان کرد که امضای تفاهم نامه ابعاد مختلف فنی،آموزشی،فرهنگی و... را در بر می گیرد .
وی با بیان اینکه استفاده از امکانات فضای مجازی برای عملیات بانک داری یکی از اولویت هایی بود که در این تفاهم نامه مورد توافق قرار گرفت و امروز اجرایی شده است اذعان داشت که راه اندازی شعبه سبز ،حمایت از پروژه های زیست محیطی و پایان نامه های مرتبط در این زمینه،صنایع دوستدار محیط زیست و ... از دیگر محورهای این تفاهم نامه است که به مرور اجرایی خواهد شد . وي گفت: تاکيد بانک در رعايت استانداردهاي زيست محيطي براي صنايع بسيار کاربردي و موثر خواهد بود و در صورت فراگير شدن اين موضوع بسياري از بحران زيست محيطي برطرف خواهد شد.
حیدرزاده به رونمایی از بسته «بانکآشنا» به عنوان محصولی دوستدار محیط زیست اشاره کرد و افزود که کاهش تردد در شهر برای دستیابی به خدمات بانکی ،استفاده کمتر از پول فیزیکی و ... مطمئنا در حفظ و نگهداری از محیط زیست تاثیرگذار خواهدبود.
رئیس سازمان حفاظت محيط زيست استان تهران اقتصاد نوین را اولین بانک دوستدار محیط زیست به معنای واقعی در کشور معرفی کرد که رویکردهای حفاظت از محیط زیست را در دستور کار قرار داده و ابراز امیدواری کرد که این بانک به عنوان الگویی برای سایر بانک مدنظر قرار گیرد .

وي گفت: کسب عنوان بانک سبز الزاماتي دارد که در ميان بانک هاي کشور بانک اقتصادنوين توانست اين شرايط را احراز کند که همه اين الزامات در تفاهم‌نامه مشترک بانک و سازمان حفاظت محيط زيست لحاظ شده است.

در این مراسم فریبرز قربانیان مدیر مرکز توسعه محصول بانک با بیان جزئیاتی از این طرح جدید در خصوص معرفی بیشتر ابراز داشت که «بانکآشنا» تلاش کرده که استفاده از خدمات بانکی را بدون نیاز به اینترنت ،موبایل و ... فراهم کند و مشتریان از طریق تمای تلفنی با این سامانه درخواست های خود را بیان کرده و در همان لحظه خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند. وی با بیان اینکه هدف این سامانه تسهیل در ارتباط و افزایش سطح دسترسی به خدمات غیر حضوری است عنوان داشت که کاربران بانک به صورت 24 ساعته برای پاسخ گویی به مشتریان آماده هستند .
 وی با بیان اینکه امکانات قابل دسترسی در «بانکآشنا»در دو بخش اطلاع رسانی و مالی طبقه بندی می شود اذعان داشت که در بخش اول مشتریان می توانند در خصوص اعلام موجودی سپرده و کارت،اعلام وضعیت سپرده و کارت ،اعلام گردش روزانه،ماهانه ،چندگردش آخر،اعلام مانده اقساط تسهیلات،اعلام شماره کارت و سپرده متصل به آن ،اعلام شماره های شبا و اعلام دسته چک ها و چک های واگذار شده و صادر شده اطلاع یابند.
قربانیان خدمات بخش دوم را در قالب مسدود نمودن کارت،انتقال وجه کارتی،انتقال وجه سپرده ای،پرداخت قبوض از پرده و یا کارت،خرید شارژ سیم کارت های اعتباری،پرداخت اقساط تسهیلات،پرداخت بدهی کارت های اعتباری و تغییر رمز ورود و رمز دوم خدمات تلفنی معرفی کرد .
در پایان این مراسم رئیس سازمان محیط زیست به همراه مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بانک و تنی چند از مدیران دو سازمان از مرکز ارتباطات سلام مهر و بخش های مختلف آن بازدید به عمل آوردند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود