امروز: یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
03/27 1394

ایران و جهان - علی صدقی گفت: شاخص های رشد و توسعه اقتصادی با شاخص  های نظام مالی ارتباط تنگاتنگی دارند و بی تردید لازمه رشد و توسعه اقتصادی وجود یک نظام مالی کارآمد است.



به گزارش ایران و جهان ، علی صدقی در اولین نشست هم اندیشی مدیران صف و ستاد این بانک در سالجاری، با بیان این مطلب افزود: در نظام های مالی بانک ها نقش موثری ایفا می کنند و وظیفه اصلی آنها در این نظام جمع آوری منابع مشتریان و تخصیص بهینه آن در مسیر رشد و توسعه اقتصادی است.
علی صدقی با بیان اینکه اقتصاد ایران بانک محور است و بانک ها در تمامی سطوح جامعه نقش و حضور پررنگی دارند،‌ اظهار داشت: برای رشد و توسعه اقتصادی وجود بانک های کارآمد،‌ چابک،‌ خلاق،‌ بزرگ و آینده نگر لازم و ضروری است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با تاکید بر اینکه لازمه تاثیر مطلوب بانک ها در اقتصاد و همچنین پویایی نظام اقتصادی کشور، بالا بردن میزان کارایی و بهره وری بانک ها است، خاطر نشان ساخت: اگر نظام بانکی از شفافیت مطلوب برخوردار نباشد و توانایی لازم برای استفاده از منابع داخلی را نداشته باشد،‌ جذب سرمایه های خارجی هم ناممکن خواهد ماند. امنیت داخلی کشور،‌ نظام بانکی کارآمد و پویا و حفظ و حراست از سرمایه بانک ها از عوامل موثر در جذب سرمایه های خارجی است. همچنین بسیاری از مبادلات تجاری از مجاری بانکی به منصه ظهور می رسند؛ بنابراین لازم است نظام بانکی همواره روزآمد باشد و مبتنی بر دانش روز حرکت کند.

علی صدقی اندیشه اقتصاد مقاومتی را از ظرایف فکری مقام معظم رهبری برای خنثی سازی اثرات تحریم ها عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط اقتصاد مقاومتی با همکاری ها و هم افزایی های داخلی می توانیم افزایش ثروت و کاهش وابستگی های خارجی را برای اقتصاد و کشور شاهد باشیم. یک روزی شهدا و ایثارگران ما در عرصه دفاع از مملکت و در جبهه های نظامی از کشور به خوبی دفاع کردند، امروز اما جنگ در جبهه اقتصادی و جهاد،‌ جهاد اقتصادی است.‌ بنابراین تمامی همکاران سربازان جبهه اقتصادی هستند و اکنون زمان نقش آفرینی در این جبهه است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در ادامه سخنان خود به تشریح چالش های نظام بانکی کشور پرداخت و اظهار داشت: مطالبات معوق پاشنه آشیل نظام بانکی کشور است؛ به طوری که نزدیک به 30 درصد از کل منابع بانک ها در این بخش بلوکه شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل مطالبات معوق در نظام بانکی کشور نبود بانک های تجاری و تخصصی در حوزه سرمایه گذاری برای تولید است، اغلب تسهیلات پرداختی برای تامین سرمایه مشتریان بوده که در نهایت هم به تولید منجر نشده و رقم مطالبات را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه پیگیری مداوم و مستمر مطالبات،‌ بزرگترین نقش را در وصول آنها دارد،‌ تصریح کرد: در پرونده های بزرگ مطالباتی باید یک مسئول ناظر وجود داشته باشد تا هر لحظه پیگیر وصول آن باشد.
علی صدقی همچنین افزایش دارایی های ثابت، بنگاه داری، پایین بودن میزان سرمایه و همچنین کیفیت سرمایه بانک ها را از دیگر معضلات نظام بانکی برشمرد و افزود: این چالش ها از یکسو موجب کاهش قدرت مالی بانک ها شده و از دیگر سو انتظارات مردم از سیستم بانکی را بالا برده است.

گفتنی است این همایش با حضور اعضای هیات مدیره، قائم مقام و معاونان مدیرعامل و تمامی مدیران و روسای صف و ستاد این بانک و با هدف تبیین و تشریح اهداف کلان بانک در سال جاری برگزار شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود