امروز: جمعه، 21 اردیبهشت 1403
06/18 1394

ایران و جهان - مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: هر چند تورم مسئله بسیار جدی است، اما اگر قرار است هیچ کاری انجام ندهیم کاهش تورم به صفر هم حاصل می‌شود اما در عوض بیکاری و رکود را خواهیم داشت.



به گزارش ایراان و جهان ،علی اشرف افخمی در نشست تخصصی مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و کارآفرینان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن در دوران مدیریت وی کار زیادی برای آذربایجان‌شرقی انجام نداده است، اظهار داشت: باید کارهای بزرگی برای استان‌ها و از جمله آذربایجان شرقی انجام دهیم چرا که کارها و همت‌های بزرگ اثرگذاری خوبی برای کشور و استان و نسل‌های آینده خواهد داشت.

وی ادامه داد: کارهای بزرگ به صورت تیمی انجام خواهد شد و در حال حاضر نیز در بانک صنعت و معدن تیم خوبی با همان نیروهای موجود تشکیل شده تا کارهای منسجم انجام شود.
افخمی خاطرنشان کرد: در شرایطی که قیمت دلار افزایش یافته است و سرمایه ما نیز کاهش یافته اما طی 20 ماه گذشته 8 میلیارد دلار گشایش اعتبار صورت گرفته که این اقدامات با همان منابع بانکی خودمان بوده است.
وی گفت: توان بانک نیز محدود است و بانک نیز مانند واحدهای صنعتی و اقتصادی یک بنگاه اقتصادی است که باید سرمایه خود را به گردش درآورده و سودآوری کند.
به گزارش فارس ، افخمی یکی از راه‌های توسعه منابع بانکی را از محل جذب سپرده‌ها دانست و گفت: اصلی‌‌ترین منابع بانکی معمولا از طرف دولت تامین می‌شود و این در حالی است که بانک‌های کشورهای اطراف سرمایه‌های چندین برابری از بانک‌های داخل کشوری دارند ولی به هر حال باید از ظرفیت‌های فعلی برای رفع مشکلات استفاده کنیم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: در صورتی که قوانین خوبی برای فعالیت بانک‌ها مصوب نشود با مشکلات بیشتری در اجرا مواجه خواهیم شد و بانک‌ها نیز نمی‌توانند خارج از مقررات حرکت کنند.
وی عنوان کرد: در بانک‌های توسعه‌ای به لحاظ سپرده 16 درصد سپرده‌ها را داریم اما در پرداخت تسهیلات 34 درصد را عهده‌دار هستیم و در آذربایجان‌شرقی 1070 میلیارد تومان وام پرداخت کرده‌ایم و این در حالی است که کل سپرده‌های صنعتگران استان 40 میلیارد تومان است و به عبارت دیگر 25 برابر سپرده‌های بانکی وام پرداخت کرده‌ایم.
افخمی تاکید کرد: انتظار ما از صنعتگران آذربایجان‌شرقی این است که حداقل کارهای بانکی خود را با همان بانک صنعت و معدن که از آن وام گرفته‌اند انجام دهند و در کنار سپرده‌گذاری کارهای عادی خود را با این بانک انجام دهند.
وی افزود: کمبود شعب بانک صنعت و معدن دلیلی بر عدم مراجعه به این بانک در سطح استان نیست و می‌توان از همان دفتر کاری خود به این بانک متصل شد و علاوه بر آن با برخی بانک‌های دیگر نیز قراردادهایی داریم که امکان تسریع در فعالیت‌ها را فراهم کرده است.

گرفتاری اقتصادی کشور موضوع رکود است
مدیرعامل بانک صنعت و معدن  یادآور شد: گرفتاری اقتصادی کشور موضوع رکود است و هر چند تورم مسئله بسیار جدی و مهمی است، اما اگر قرار است هیچ کاری انجام ندهیم کاهش تورم به صفر هم حاصل می‌شود اما در عوض بیکاری و رکود را خواهیم داشت.
افخمی تاکید کرد: باید از زمان‌های محدود مدیریتی و عمر خود نهایت اثر بخشی را داشته باشیم و کارهای بزرگی انجام دهیم و یکی از برنامه‌های مهم در اقتصاد کشور توجه به واحدهای کوچک و متوسط است و در بانک صنعت و معدن توجه به این مسئله صورت گرفته است.
وی یادآور شد: حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط منجر به تشکیل بانک‌های واحدهای کوچک و متوسط می‌شود و این امر باید در سال‌های آتی نیز حفظ شود و حرکت‌های این چنینی در سطح جهانی نیز صورت می‌گیرد.

کمبود نقدینگی از مسائل جدی سیستم بانکداری کشور است
 افخمی کمبود نقدینگی را از مسائل جدی سیستم بانکداری دانست و گفت: با وجود محدودیت‌های فراوان تلاش می‌شود تا منابع مالی صنایع کوچک و متوسط تامین شود و در راستای تامین منابع ارزی آمادگی داریم تا در حداقل زمان و بدون محدودیت منابع لازم را تامین کنیم.
وی اظهار کرد: در زمینه منابع ریالی محدودیت داریم اما تا حد ممکن منابع برای استان آذربایجان‌شرقی فراهم شود و گره از کار صنعتگران پس از تائید مدیران استانی گشوده شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن بر توسعه زیر ساخت‌های ریلی و حمل و نقل در زمینه توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: یکی از این موارد توسعه راه‌آهن است و همانگونه که برای قطار اصفهان – قم و تهران گشایش اعتباری شده و 1و 8 میلیارد دلار فاینانس داده شده برای آذربایجان‌شرقی نیز آماده هستیم تا این کار را انجام دهیم و حمل و نقل سریع‌تر میان تبریز و تهران صورت گیرد و قطار سریع السیر راه‌اندازی شود تا مسیر تبریز به تهران در 6 ساعت قابل طی شدن باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود