امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
07/7 1394

ایران و جهان - مدیرعامل بانک سپه از تشکیل پرونده برای ۲۵۰ بدهکار دارای بالای ۵ میلیارد تومان بدهی به بانک سپه خبر داد .



به گزارش ایران و جهان ، سیدکامل تقوی نژاد در مجمع عمومی بانک سپه با حضور طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس مجمع و سیف رئیس کل بانک مرکزی افزود: بانک سپه 17 گروه کارشناسی برای برخورد با آن دسته از بدهکارانی که به صورت ارادی نمی خواهند بدهی بانک را بدهند تشکیل داده و تاکنون توانسته است بسیاری از پرونده ها را تعیین تکلیف کند.
رئیس هیئت مدیره بانک سپه به جریان انداختن 850 پرونده راکد مطالبات معوق در این بانک اشاره کرد و افزود: بسیاری از پرونده ها برای وصول، نیاز به اقدامات خاص دارد و در این باره 40 پرونده در بانک سپه مورد پیگیری های خاص قرار گرفت که 25 فقره از این پرونده ها به صدور حکم منجر شد.

تقوی نژاد گفت : مجموعه بانک سپه در کنار اقدامات داخلی مانند طراحی سامانه وصول مطالبات، تشکیل شورای عالی سیاستگذاری وصول مطالبات و ایجاد واحد تخصصی به همین نام در مدیریت های مناطق و شعب ممتاز، از همه ظرفیت های موجود برای وصول مطالبات معوق استفاده می کند.


تقوی نژاد از کاهش نسبت مطالبات غیرجاری بانک به کل تسهیلات خبر داد و گفت: این نسبت در سال 92 معادل 22.7 درصد بود که با 6.3 واحد درصد کاهش به 16.4 درصد در پایان سال 93 رسید.
به گزارش تسنیم، وی با تأکید بر برخورد تخصصی با بدهکاران بانکی یادآور شد: بانک سپه برای تسریع و تسهیل در وصول مطالبات از توانمندی و تخصص شرکتهای بخش خصوصی فعال در این زمینه هم بهره می گیرد.
مدیر عامل بانک سپه گفت : خدمات ارائه شده بابت ضمانت نامه های ریالی از سوی این بانک در سال گذشته معادل 34 هزار و 675 میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل از آن حدود 50 درصد رشد نشان می دهد.
مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به روند روبه رشد فعالیت های ارزی این بانک اظهار داشت: مجموع فعالیتهای ارزی نخستین بانک ایرانی در سال 92 حدود 1 میلیارد و 200 میلیون دلار بود که به 3 میلیارد و 500 میلیون دلار در سال 93 رسید. وی افزود: بانک سپه به واسطه داشتن نیروهای متخصص در بخش ارزی می تواند تکیه گاه بانکها و بخش خصوصی اقتصادی کشور باشد. تقوی نژاد موفقیت در صدور ضمانتنامه های ارزی بانک را حاصل تلاش کارکنان بانک سپه در شرایط تحریم دانست و تصریح کرد : مجموع ضمانتنامه های ارزی بانک سپه سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن رشد حدود 90 درصدی داشت و سال 93 معادل 10 هزار و 525 میلیارد ریال ضمانت ارزی در بانک سپه صادر شد.

* طلب 7هزار و 899 میلیارد ریالی بانک سپه از دولت بابت خرید گندم
 تقوی نژاد گفت: بانک سپه با مشارکت برخی بانکهای دیگر طرح ملی خرید تضمینی گندم را سال گذشته با موفقیت اجرا و مطالبات گندمکاران را بموقع پرداخت کرد و از این محل 7هزار و 899 میلیارد ریال از دولت طلب دارد.
وی یادآور شد این بانک بابت خرید تضمینی گندم در سال گذشته، حدود 71 هزار میلیارد به گندمکاران پرداخت کرد که این امر مورد قدردانی مسئولان ارشد دولت قرار گرفت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود