امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
09/13 1394

ایران و جهان - بانک ایران زمین به عنوان بانکی که در ترکیب هیات مدیره اش دوتن از مدیران بلند مرتبه بانک مرکزی را دارد از شفافیت لازم در ارائه گزارشات خود برخوردار نیست .

به گزارش ایران و جهان، اداره نظارت بر ناشران فرابورسی وضعیت نمادهای متوقف تا پنجشنبه 12 آذر و اقدامات صورت گرفته و در حال پیگیری را برای اطلاع سهامداران و سرمایه‌گذاران را اعلام کرده است .
در این میان شرکت های اعلام شده نام بانک ایران زمین به عنوان تنها بانکی که از 28 اردیبهشت ماه نمادش متوقف شده همچنان قرار دارد . اداره نظارت بر ناشران فرابورسی علت تخلفات این بانک و توقف نماد را تغییر با اهمیت اطلاعات واقعی سود هر سهم سال مالی 93 نسبت به پیش بینی و تعدیل با اهمیت پیش بینی سال مالی 94 نسبت به عملکرد واقعی 93 اعلام کرده و اذعان دارد که 
مواردی که باید توسط شرکت ارائه گردد و علیرغم پیگیری های مکرر تاکنون ارسال نشده است:
- دلایل تغییر اطلاعات واقعی سال مالی 93 نسبت به پیش بینی
- اولین پیش بینی سال مالی 94 حسابرسی شده 
- اطلاعات و صورتهای مالی سال مالی 93 حسابرسی شده
- اطلاعات و صورتهای مالی 3 ماهه منتهی به تاریخ 31/03/94
- اطلاعات و صورتهای مالی 6 ماهه منتهی به تاریخ 31/06/94
- اطلاعات و صورتهای مالی 6 ماهه حسابرسی شده منتهی به تاریخ 31/06/94
این بانک که محسن هاشمي را به عنوان مدیرعامل در شهریور ماه به بورس اعلام کرده است پیش از این در اطلاعیه ای به سهام داران اعلام کرد که مجمع عمومي عادي ساليانه بانک ایران زمین (سهامي‌عام) در تاریخ 31/04/94 با توجه به عدم احراز حد نصاب سهامداران حاضر، رسميت نيافت و برگزاري مجمع مذکور به زمان ديگري موکول شد و مقرر گرديد زمان مجمع بعدي متعاقباً از طريق آگهي اعلام گردد. در این جلسه که به حد نصاب نرسید قرار بود مواردی نظیر استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1393/12/29 ،انتخاب حسابرس و بازرس قانونی ، انتخاب اعضای هیئت‌مدیره و تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره مورد بررسی قرار گیرد. این در حالی است که علی رغم اتمام سال مالی هنوز جلسه مجمع برگزار نشده و اطلاعات حسابرسی شده این بانک منتشر نشده است .

بر اساس آخرین تصمیم گیری در مجمع شرکت های شرکت کشت وصنعت پرتو فدک با نمایندگی هادي قديمي ،شرکت شهد افزون طعام با نمایندگی علي آعبداله ، شرکت شاهد با نمایندگی محسن فاضليان، شرکت حامي تجارت ايلام نوين با نمایندگی عباس فريور، شرکت مدبران پيش کسوت همراز با نمایندگی محسن هاشمی ، شرکت رايان صنعت تراز با نمایندگی سيدکمال سيدعلي و بين المللي سرمايه گذاري ايرانيان(شرکت سرمايه گذاري بين المللي ايرانيان) با نمایندگی محمدرضا اميرحسنخاني به عنوان اعضای هیات مدیره معرفی شدند اما نام امیر حسنخانی در سایت این بانک وجود ندارد و گزینه رئیس هیات مدیره خالی است .

اما عملکرد غیر شفاف این بانک در حالی صورت می گیرد که دو عضو هیات مدیره این بانک را مدیران سابق بانک مرکزی تشکیل می دهند . محسن فاضلیان (پیش از این مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی بود ) و سید کمال سید علی (معاون ارزی بانک مرکزی بود) به عنوان اعضای هیات مدیره این بانک از مدیران بلند مرتبه قبلی بانک مرکزی بوده اند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود