امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
12/6 1394

گروه رازپول - بانک مسقط بزرگترین بانک عمان از گشایش شعبه نمایندگی در ایران خبر داده است.

شبکه خبری سی ان بی سی این اقدام را نشانه رشد سریع همکاری‌های تجاری میان دو کشور پس از لغو تحریم‌های تهران دانست.
سی ان بی سی همچنین اعلام کرد، به نظر می‌رسد بانک مسقط یکی از نخستین بانک‌های خارجی است که پس از لغو تحریم‌ها در ایران حضور می‌یابد.

سی ان بی سی افزود، عمان علاقمند گسترش همکاری‌های تجاری با ایران به گونه‌ای است که بتواند گاز طبیعی مورد نیاز صنایع خود را از این کشور وارد و به متنوع سازی منابع تامین نفت خود کمک کند.
براساس این گزارش، در اواخر ماه ژانویه ۲۰۱۶ (اواسط بهمن)، صندوق ذخایر ارزی عمان یک توافقنامه با ایران خودرو (بزرگ ترین گروه خودرو سازی ایران) برای مطالعه احداث یک کارخانه خودرو سازی در عمان به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار امضا کرد.

حمود بن سنگور آل زدجالی، رییس کل بانک مرکزی عمان و مدیرعامل بانک مسقط که اول اسفندماه جاری به همراه هیات اقتصادی این کشور به تهران سفر کرده بود ، در دیدار با ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی ایران درخواست مقام‌های بلندپایه عمان را برای گشایش شعبه بانک‌های این کشور در ایران مطرح کرد.

رییس کل بانک مرکزی ایران نیز از خواست همتای عمانی خود برای گشایش شعب بانکی در ایران و افزایش ارتباط بین بانکی دو کشور استقبال و ابراز امیدواری کرد در شرایط کنونی دوستی و همکاری دو کشور مستحکم تر و با رفع برخی موانع، ارتباطات بانکی دو کشور تسهیل شود.

رییس کل بانک مرکزی ایران تاکید کرد شرایط کنونی فرصت مناسبی برای گسترش همکاری هاست و با انتخاب بهترین شیوه حل مسائل زودتر به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
وی گفت: بانکداری ایران و عمان را نباید فقط به خدمات بانکی بین دو کشور محدود کرد بلکه با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان خدمات بانکی منطقه‌ای ارائه داد و امیدواریم با تفاهم‌های دو کشور چشم انداز گسترده‌تری نیز در نظر گرفته شود.

سلطان نشین عمان در سال‌های گذشته همواره رویکرد مستقلی در عرصه سیاست خارجی و تحولات منطقه داشته است و در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ نقش مهمی ایفا کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود