امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
12/24 1394

گروه راز پول - حتما تاکنون بارها در هنگام سفر در بزرگراه ها با صف طویل پرداخت عوارض روبرو شده اید؟ اتلاف سوخت، آلودگی هوا و از دست رفتن زمان سفر، کمترین هزینه این صف ها در محل عوارضی بزرگراه ها است. اما بانکداری الکترونیک بانک مسکن با بهره گیری از یک فناوری ساده و روزآمد، تمام این هزینه ها را یکجا از سر راه مسافران برداشته است. با استفاده از تجهیزات پرداخت الکترونیکی، مسافران نوروزی می توانند بدون توقف و معطلی و بدون قرار گرفتن در صف پرداخت عوارض، از محل دریافت وجوه عوارض بگذرند.
در این روش که صرفه جویی فوق العاده در زمان و سوخت ایحاد می کند، مالکان خودروها ابتدا یک برچسب الکترونیکی خریداری می کنند. خرید این برچسب از طریق سایت اینترنتی www.maskan-avarezi.ir، مراجعه حضوري به نمايندگان مجاز فروش برچسب یا شعب منتخب بانک مسکن امکانپذیر است. سپس این برچسب بارها و بارها توسط مالک خودرو شارژ شده و مورد استفاده قرار می گیرد؛ به این ترتیب، در هر بار گذر از محل پرداخت عوارض، کافی است خودرو از مسیر خاصی که ویژه خودروهای دارای برچسب طراحی شده و فاقد صف و معطلی است، عبور کند.
در هنگام عبور خودرو، مبلغ عوارض از شارژ موجود در برچسب کسر می شود و به این ترتیب سفر هموطنان بدون ذره ای معطلی و توقف در بزرگراه ها ادامه می یابد.
این فناوری برای اولین بار در کشور با همت وزارت راه و شهرسازی و تلاش مشتری مدارانه بانک مسکن به هموطنان ارائه شده و بانک مسکن مبدع و ارائه دهنده انحصاری آن در کشور است.
نکته مهم این که شارژ برچسب با انواع روش ها امکانپذیر بوده و نیازی به حضور در شعب بانک مسکن نیست. برای مثال می توان از طریق مراجعه به سايت پیشتر ذکر شده و خريد اعتبار از طريق كارتهاي عضو شبكه شتاب، از طريق خودپردازهاي بانك مسكن، تلفن بانك مسكن به شماره 02164096، همراه بانك مسكن و نیز شماره گيري كد اختصاصي #714* از طريق كليه خطوط ايرانسل و همراه اول، برچسب را شارژ کرد.
فناوری های نوین، الزامات خاص خود را دارند و پرداخت الکترونیکی عوارض نیز از این شرایط مستثنا نیست. از جمله این الزامات می توان لزوم حفظ فاصله با خودروی جلويي، عدم توقف در مسیر اختصاصي پرداخت الكترونيكي عوارض، اطمينان از نصب برچسب در محل مناسب روي شيشه جلوي خودرو و الزام عبور از مسیرهای دارای تابلوی پرداخت الكترونيكي عوارض است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود