امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
01/23 1395

گروه بازار پول - برنامه عملیاتی سال 95 بانک توسعه صادرات با بهره گیری از منابع  بالادستی و تعامل با تمامی واحدها و براساس اهداف تعیین شده در برنامه پنجساله بانک و همچنین بودجه مصوب سال 1395 تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری راز پول(ایران و جهان) به نقل از روابط عمومي بانك توسعه صادرات، منابع بالادستي مورد استفاده در تدوين اين برنامه شامل منويات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي، برنامه پنجم توسعه، برنامه پنجساله بانك توسعه صادرات (93- 97) و سند راهبردي وزارت امور اقتصادي و دارايي است .

جدول منابع و مصارف ترازنامه اي مورد استفاده در اين برنامه با سه رويكرد بدبينانه، ميانه و خوش بينانه به تفكيك ارزي و ريالي و براساس عملكردسال 93 تا شهريور94 و سهم هريك از اقلام ترازنامه تدوين شده است.در رويكرد خوش بينانه رشد 30 درصدي براي اقلام كلي ترازنامه نسبت به رويكرد بدبينانه مد نظر است.

براساس اين گزارش، اهداف كمي بانك با پيش بيني ترازنامه بانك با سه رويكرد ياد شده و همچنين شرايط پس از تحريم و چشم انداز بهبود عملكرد بانك در بخش هاي ارزي و ريالي و با اعمال برخي سياست هاي مقرر در برنامه پنجساله تدوين شده است.

افزايش سهم عقود مشاركتي در پرتفوي تسهيلاتي بانك به 45درصد مطابق با برنامه پنجساله، تعيين نسبت 70 درصدي مصوبات سرمايه در گردش به كل مصوبات جاري در سال جاري و ايجاد تناسب ميان مبلغ تسهيلات اعطايي به توليدات دانش بنيان و اهداف برنامه پنجساله بانك از جمله مولفه هاي قابل توجه برنامه عملياتي سال 95 است.

از جمله اقدامات اجرايي تعيين شده براي مديريت اموراعتبارات ميتوان به بهره برداري از ظرفيت شركت تامين سرمايه آرمان جهت وصول كليه مطالبات بالاي 5 سال و ارائه گزارش عملكرد اعطاي تسهيلات براي اجراي طرح هاي توسعه اي داراي توجيه در ميادين مشترك نفت اشاره كرد.

در عناوين مرتبط با اقدامات اجرايي مديريت امور بين الملل بر موضوعاتي نظير تحكيم و احياي روابط با بانك‌هاي كارگزار فعلي و قبلي و مذاكره و رايزني در جهت دريافت خطوط اعتباري فاينانس و ريفاينانس تاكيد شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود