امروز: یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
06/25 1392

مریم ترابی: وقتی در خیابان‌های شهر تردد می‌کنید اتومبیل‌های لوکس وگران‌قیمتی را می‌بینید که به حق چشم هر بیننده‌ای را نه تنها در ایران بلکه در خیابان های اروپا هم به خود خیره می‌کند. رولز رویس ،فراری ،بوگاتی ،جگوار، بنز, مازراتی, پورشه, بی ام و... که معمولا افرادی سوار هستند که به یقین از برکت داشتن پول شانس سوار شدن بر این خودروهای لوکس را داشته‌اند.
تعداد ماشین های لوکسی که تا حالا چشممان زیاد به دیدنشان عادت نداشته، به وی�?ه در خیابان های بالای شهر تهران می شوند و این واقعیتی غیر قابل انکار است . لازم نیست آماری وجود داشته باشد تا این جمله را تایید کند. کافی است در ترافیک شبگردی های خیابان های بالای شهر تهران گیر کنید تا از دیدن ماشین های عجیبی که قبل از این اسم و عکسشان را فقط در مجلات و اینترنت و ... دیده اید، تعجب کنید.
چندی پیش پشت چراغ قرمز توی گرمای ظهر تیرماه ایستاده بودم وکلافه از گرمای تابستان، تراکت تبلیغاتی از گوشه‌ی باز پنجره خودرو به درون ماشین انداخته شد. موضوع تبلیغاتی این تراکت برایم جالب بود و من را به فکر تهیه یک گزارش از این موضوع جالب انداخت. شماره موبایلی که روی این تراکت نوشته شده بود را گرفتم و با فردی که پشت خط بود گفتگویی انجام دادم که در زیر می‌خوانید.
وی که دوست نداشت در این یادداشت اسمی از او ببرم یکی از کرایه‌دهندگان خودروهای لوکس است. او در مورد خودروهای لوکس موجود در شهر می‌گوید: اکثر این خودروها چندین برابر گرانتر از قیمت اصلی‌شان خرید و فروش می‌‌شود و همین گرانی باعث می‌شود حتی برای افراد متمول هم خرید این خودروها کاری سخت باشد. در شرایط فعلی بازار اجاره خودرو به‌قدری داغ و فعال است که بازار خرید و فروش آن نیست.
خودروهای اجاره‌ای این روزها بیش از بیش روی بورس هستند و اکثر خودروهای گذر موقت لوکسی که در خیابان‌های بالا شهر می‌بینید مدل‌هایی هستند که اجاره شده‌اند و راننده‌هایشان برای یک دور خیابان گردی مبلغ گزافی را پرداخت کرده‌اند. اجاره یک شورلت کامارو زرد کروکی در تهران تقریبا شبی یک میلیون درمی آید؛ خیلی ارزان و به صرفه!
افرادی هستند که عاشق خودروهای لوکس خارجی هستند و شاید توان خرید این‌ نوع خودروها را نداشته باشند اما آرزوی سوار شدن و دور زدن در خیابان‌های شهر با این ماشین‌های لوکس را داشته باشند پس اجاره کردن خودرو برای یک روز یا حتی چند ساعت می‌تواند این خواسته‌ی آنها را برآورده سازد .
گروهی از تجار هم هستند که سرمایه‌ی خود را صرف خرید خودروی گران قیمت نمی‌کنند و با اجاره کردن آن‌ها هم کسب و کار خود را انجام داده‌ و هم لذت سوار شدن این خوروها را چشیده‌اند. این گروه از افراد معتقدند: برای داشتن یک کسب و کار موفق باید سه وی�?گی را داشت: ظاهری شیک و مرتب، داشتن منزلی در بهترین نقطه‌ی شهر و در نهایت داشتن خودروی لوکس. نیازی نیست مالک قطعی منزل و خودرو خود باشید، می‌توانید بهترین خانه در بهترین منطقه‌ی شهر و همچنین لوکس‌ترین خودرو را برای خود اجاره کنید. این مصداق ضرب ‌المثل معروف " اجاره نشینی خوش‌نشینی" است.
وی گفت: خودروهای کرایه‌ای به‌صورت روزانه و ماهانه اجاره داده ‌‌می‌شوند و برای ضمانت هم یک فقره چک به مبلغ ماشین مورد نظر و همچنین یک سند ملک از فرد دریافت می‌شود.
وقتی با فردی که عشق ماشینه در رابطه با کرایه خودروهای لوکس صحبت کردم با کمی ناراحتی گفت: با اجاره کردن خودرو مخالفم. دوست دارم این مدل خودرو را بخرم ومال خودم باشد. بعد از چند وقت بفروشم و مدل جدیدتری را خریداری کنم. درحقیقت دوست دارم حس مالکیت خودم را نسبت به ماشینم داشته باشم و فکر نکنم که این ماشین رو باید چند ساعت دیگه، یک روز دیگه یا حتی یک ماه دیگه تحویل بدم و البته, ضررهایی هم این خرید وفروش برایم دارد که مهم نیست. مهم مالکیت این خودرو است.
برای نمونه کرایه چند مدل از خودرو های لوکس را در اینجا آوردم که اگر دوست داشتید اجاره کنید!
پورشه کاین یک روز 750 هزار تومان، BMW x6 یک روز 630 هزار تومان، بنز CLS یک روز 500 هزار تومان، BMW 630 یک روز 450 هزار تومان، هیونداهای مدل 2012 شامل: آزرا، سوناتا، جنسیس یک روز 200 هزار تومان.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود