امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
06/15 1395

گروه چهارسوق- حدود ١٣٧ خودروی لوکس در اختیار سازمان تملیکی قرار دارد که با مجوز جدید اخذ شده، این خودروها صادر خواهد شد. از این تعداد، صادرات ٢٨ دستگاه خودروی لوکس نهایی شده است.


امین دلیری رئیس سازمان جمع آوری اموال تملیکی در پاسخ به پرسش پارسینه مبنی بر اینکه چرا خودروهای ۲۵۰۰ سی سی که از مبادی قانونی وارد کشور شدند، در انبارها از بین می روند و مرجوع داده نمی‌شوند؟ گفت: دو سال قبل دولت مصوب کرد که خودروهای۲۵۰۰ سی سی به بالا توسط صاحبان کالا باید مرجوع شود اما صاحبان کالا برای انجام این مراحل مراجعه نکردند. 

او خاطرنشان کرد: اخیرا برای این کار مجوزی گرفتیم تا کالاهایی را که از مبادی قانونی وارد شده و صاحب دارند، صادر کنیم. در حال حاضر با گمرک هماهنگ شده تا حدود ۲۸ دستگاه پورشه به کشور مبدا صادر شود. با این صادرات ارزی که صرف شده، دوباره به کشور بازمی‌گردد. علاوه بر ۲۸ دستگاه خودرو که کارهای آن صورت گرفته ، مابقی خودروها و کالاهای متروکه نیز به همین صورت صادر خواهند شد. 

دلیری تصریح کرد: تاکنون منتظر بودیم که صاحبان کالا مراجعه کنند تا این خودروها به سرعت صادر شود اما به هر دلیلی مراجعه کننده نداشتیم. شاید برایشان مقرون به صرفه نبوده است. اکنون علاوه بر ۲۸ دستگاه خودرو، حدود ۱۳۷ دستگاه خودرو لوکس با برندهای پورشه، بنز، بی ام و، فورد که از مبادی قانونی وارد شده اند، در انبارها متروک تحت نظر سازمان اموال تملیکی قرار دارد و سازمان اموال تملیکی در حال تعیین و تکلیف آنهاست.

دلیری در خصوص خودروهای با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی سی، گفت: کل خودروهای موجود در انبار ۳۴۰ دستگاه است که تعدادی از آنها خودروهای با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی سی را شامل می‌شود که پس از طی کردن فرایندهای قانونی و تایید سازمان استاندارد شماره گذاری خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که با این خودروها چه می کنید، گفت: مجوز صادرات را به شرط مرجوع شدن در اختیار صاحبان کالا(صاحبان ۲۸ پورشه) خودروهای لوکس قرار می‌دهیم. این کار به عنوان اولین قدم، در حال اجرایی شدن است. با گمرک نیز هماهنگی ها صورت گرفته است. 

رئیس سازمان جمع آوری اموال تملیکی با بیان به اینکه خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی در کشور شماره‌گذاری نمی‌شوند، گفت: امکان ندارد هیچ کدام از این خودروهای لوکس در داخل کشور پلاک شود و اگر در جایی این موارد دیده شود حتما پلاک خودرو قلابی و جعلی است. او تاکید داشت: هیچ فرد و یا سازمانی در داخل کشور قادر به عرضه این خودروها نیست زیرا مصوبه دولت این اقدام را ممنوع اعلام کرده است.

دلیری در پاسخ به این پرسش که مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد، برخی خودروها با وجود پرداخت جریمه ۱۰ درصدی و دستور گمرک برای مرجوع شدن هنوز در انبارها خاک می خورند، گفت: صاحبان خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به بالا باید مدارک خودشان را به سازمان اموال تملیکی ارائه دهند و متروک بودن آنها اعلام شود. 

او افزود: زمانی که این خودروها متروکه اعلام می شوند، تعیین و تکلیف آن بر عهده سازمان اموال تملیکی است. بنابراین به صورتی تعیین و تکلیف می شود که مجددا به کشور صادر کننده و سایر کشورهای دیگر بازگردد. او تاکید داشت: این موضوع در حال انجام و عملیاتی شدن است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود