امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
08/6 1396


گروه سايبان- شرکت بیمه‌ملت پس از مذاکره با بیمه اسکور فرانسه، موفق به اخذ پوشش اتکایی به صورت قرارداد اتکایی مازاد خسارت حوادث فاجعه‌آمیز (Catastrophe Excess of Loss Treaty) از این شرکت شد.
علیرضا ابراهیمپور با اعلام خبر عقد قرارداد همکاری بیمه‌ملت با یک شرکت بیمه گر اتکایی فرانسوی اظهار کرد: پس از پیگیری‌ها و رایزنیهای بسیار، قراردادی بین شرکت بیمه‌ملت با شرکت بیمه اسکور فرانسه به‌عنوان چهارمین شرکت بزرگ بیمه اتکایی در سطح جهان منعقد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه‌ملت موضوع قرارداد منعقد شده با شرکت بیمه اسکور فرانسه را پوشش ریسک مازاد  خسارت مخاطرات فاجعه‌آمیز اعلام کرد و افزود: رشتههای بیمه‌ای تحت پوشش در این قرارداد، آتشسوزی، بلایای طبیعی، عدم‌النفع و مهندسی تا سقف 200 میلیون یورو بوده که در نوع خود کم‌سابقه است.
وی انعقاد قرارداد اتکایی را با چهارمین بیمه‌گر اتکایی در دنیا، اتفاق مهمی در سطح صنعت بیمه و البته کشور قلمداد کرد و گفت: این اتفاق، گام ارزشمندی در راستای گشایش تعاملات مالی با شرکت‌های اروپایی و بزرگ دنیاست.

ابراهیم‌پور در همین خصوص ادامه داد: به‌واسطه وجود تحریم‌های پیشین، یکی از گلوگاههای باز نشده پسابرجامی، انجام مراودات مالی، به‌ویژه با نهادهای مالی بزرگ دنیاست که هم‌چنان ادامه دارد، از این رو انعقاد قرارداد اتکایی با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمهای بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرعامل بیمه‌ملت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این قرارداد، یک قرارداد بیمهای قطعی است و نه صرفاً یک یادداشت تفاهم، و طرفین، خود را ملزم به تعهدات مالی کردهاند که با توجه به مبلغ 200 میلیون یورویی آن، از نظر عملیات بیمهگری اقدام بسیار با اهمیتی است.
دکتر علیرضا ابراهیم‌پور با اشاره به این‌که قرارداد اتکایی با شرکت بیمه اسکور فرانسه، دومین قرارداد اتکایی شرکت بیمه‌ملت با اروپا بعد از برطرف شدن تحریم‌هاست، بیان کرد: اولین قرارداد بیمه‌ملت بعد از 2016 در سال 1395 با مونیخ ری منعقد شده بود.

* شرکت بیمه‌ملت از نظر شرکت‌های بیمه بینالمللی قابل اتکاست
مدیرعامل شرکت بیمه‌ملت به این اتفاق از نگاه دیگری اشاره کرد و گفت: از آنجا که چهارمین شرکت بزرگ اتکایی جهان، شرکت بیمه‌ملت را به‌عنوان یکی از شرکای تجاری خود انتخاب کرده است، به جرأت میتوان گفت که شرکت بیمه‌ملت از نظر شرکت‌های بیمه بینالمللی قابل اتکاست چرا که شرکت‌های بیمه خارجی، معیارهای سختگیرانهای در انتخاب شرکا دارند و تمام جنبههای مدیریتی و عملیاتی طرف مقابل را مدنظر قرار میدهند.
ابراهیم‌‌پور در همین خصوص افزود: امیدواریم این قرارداد به‌عنوان یک سیگنال مثبت به کل شرکت‌های بیمهای دنیا برای تعامل بیشتر با ایران تلقی شده و سنگ بنای ایجاد روابط تجاری بیشتری برای کل صنعت بیمه در کشور باشد.

* دستیابی به موفقیت‌ در پی استفاده صحیح از ظرفیــتهای داخلی شرکت
دکتر علیرضا ابراهیم‌پور با اشاره به اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، در خصوص وضعیت عملیاتی و مالی شرکت بیمه‌ملت گفت: شرکت بیمه‌ملت توانسته است 61 درصد کل بودجه فروش یک‌ساله خود را در نیمه نخست سال محقق کند.
وی با تاکید بر سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های متفاوت بیمه‌ملت در سال 96 افزود: فروش شرکت در 6 ماهه نخست سال‌جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 108 درصد رشد داشته است، یعنی از مبلغ 149 میلیارد تومان در 6ماهه اول 95 به رقم 310 میلیارد تومان در پایان شهریور 96 دست‌ یافته است.
مدیرعامل بیمه‌ملت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حالی شاهد رشد 108درصدی فروش نسبت به سال گذشته بودیم که بدون دریافت حتی یک ریال از سهام‌داران بابت افزایش سرمایه و بدون افزایش تعداد پرسنل و نمایندگان شرکت، توانستیم هزینه‌های عمومی و اداری خود را نیز به میزان چشمگیری کاهش دهیم.
وی صنعت بیمه را یکی از رقابتیترین صنایع کشور دانست و ادامه داد: دستیابی به این موفقیت‌ها موید استفاده صحیح از ظرفیــتهای داخلی شرکت است و در حال حاضر، شرکت بیمه ملت طبق برنامه پیش‌بینی شده، در بخش افزایش سهم بازار و اهداف تعیین شده، در شرایط خوبی به سر می‌برد و توانسته با وجود اصلاح ترکیب پورتفو، 45 درصد سود پیش‌بینیشده را محقق سازد.

* اصلاحات در ترکیب داراییهای بیمه‌ملت به بازده بیشتر از منابع موجود برای سهام‌داران می‌انجامد
ابراهیم‌پور درباره اقدامات فعلی و آتی شرکت که برای سهام‌داران و تحلیل‌گران بازار سرمایه اهمیت دارد نیز اظهار کرد: از نظر عملیات بازار، سهام شرکت بیمه‌ملت به‌صورت کامل از طرف سهام‌داران عمده حمایت میشود و از منظر نقدشوندگی سهام‌داران هیچ مشکلی ندارند.
وی در همین خصوص ادامه داد: تمهیدات جدیدی نیز از طرف سهام‌داران عمده برای روانتر شدن معاملات سهام در دست بررسی است که در صورت نهایی شدن در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

مدیرعامل بیمه‌ملت با اشاره به فعالیت‌های داخلی این شرکت نیز اظهار کرد: در مجموعه هیئت‌مدیره با یک سیاست کلی می‌کوشیم اصلاحات لازم را در ترکیب داراییهای شرکت اعم از سهام، املاک و مستغلات انجام دهیم که نهایتاً بازده بیشتری از منابع موجود برای سهام‌داران حاصل شود و با برنامهریزیهای انجام شده، اثرات آن را در طول زمان شاهد خواهیم بود.

* حرکت بیمه ملت در جهت واقعی شدن و باکیفیت شدن سود
مدیرعامل بیمه‌ملت اهمیت توجه به ویژگی‌های خاص صنعت بیمه توسط معامله‌گران و تحلیل‌گران بازار را برشمرد و افزود: فعالان بازار نباید روش‌های سنتی تحلیل شرکت‌های تولیدی یا خدماتی را برای بیمهها به‌کار برند.
وی در همین خصوص با ذکر یک مثال ادامه داد: در شرکت‌های تولیدی در حالت عادی، رشد فروش متناظر با رشد سودآوری است در حالی‌که برای شرکت‌های صنعت بیمه رشد فروش الزاماً متناظر با رشد EPS نیست و مولفههای مرتبط با بحث ذخایر، خسارت‌ها و توان سودسازی نیز در این بین دخیل هستند. شاهد این مدعا را میتوان در مجامع برخی شرکت‌های بیمه در سنوات قبل دید که با وجود آنکه EPS بالایی هم ساخته بودند نتوانستند در مجمع، سود مناسبی بین سهام‌داران توزیع کنند.
دکتر ابراهیم‌پور با تاکید بر این‌که تعدیل منفی EPS به معنای خراب شدن اوضاع شرکت نیست، بیان کرد: به‌عنوان یک کارشناس صنعت بیمه به تحلیل‌گران بورسی توصیه می‌کنم در تحلیل شرکت‌های بیمه به کیفیت پرتفوی بیمهای و کیفیت سود محقق شده توجه داشته باشند و حتی تعدیل منفی EPS را برای یک شرکت بیمه‌ای به‌عنوان یک نقطه ضعف تلقی نکنند، چراکه مفهوم این تعدیل، میتواند حرکت در جهت واقعی شدن و باکیفیت شدن سود باشد.
مدیرعامل شرکت بیمه‌ملت در پایان اظهار کرد: بیمه‌ملت نیز به‌دنبال کارایی بالاتر در کل عملیات بیمه‌گری و سرمایهگذاری است و قصد ندارد سودی روی کاغذ بسازد که در مجمع نتواند آن را بین سهام‌داران تقسیم کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود