صفحه اصلي > پرگار > چرا نباید از درسا خرید کنیم؟ روایت یک مشتری ناراضی

چرا نباید از درسا خرید کنیم؟ روایت یک مشتری ناراضی


31 تیر 1396, 13:21.

 

گروه پرگار - به تبلیغات اغوا کننده اش نگاه نکنید ! بیلبوردهایی که در سرتاسر شهر نصب کرده و در آن به معرفی محصولات رنگ به رنگ زنانه و مردانه و... می پردازد! در پس این هیاهو هیچ چیزی نیست! دکانی است کمتر از دکان بسیاری از کسب و کارهای بی ادعا این شهر.


مشتری مداری درسا را با برند های معتبر خارجی مقایسه نمی کنم و نخواهم کرد چراکه به لحاظ مشتری مداری این قیاس قیاسی مع الفارغ خواهد بود، اما با فروشگاه های مشابه کم ادعا که در آن ها نه از زرق برق درسا خبر است و نه از کسب استانداردها و ایزو و ... در می یابیم که تازه چرا برخی جنس خارجی خریداری می کنند و از کالای ایرانی حمایت نمی شود! آن هم کالای ایرانی که با طبقه مشتریان خاص جامعه در ارتباط است و قیمت هایی دارد که همه افراد جامعه در گروه مشتریانش جا نمی گیرند.

داستان از اینجا شروع شد که چند وقت پیش یکی از کیف های زنانه درسا را خریداری کردم و بعد از مدتی استفاده احساس کردم که کیفیت این جنس با آنچه پیش از این از درسا خریداری کرده ام متفاوت است. پیش از این هم مشتری درسا بودم و با محصولاتش آشنا هستم.

خلاصه در یکی از مراجعاتم به یکی از فروشگاه های صاحب نام این شرکت در یکی از پاساژهای معروف پایتخت در هفته دوم تیرماه خواستم که کیف زنانه ای که خریداری کردم را پس بگیرند چراکه به نسبت استفاده ای که از این کیف داشتم  بسیار کهنه و فرسوده شده بود و رنگ پریده گی و خوردگی بند و ... از ظاهرش معلوم بود.بماند که پول کمی هم برای خریدش نداده بودم . مسئول رسیدگی به مشتریان در این فروشگاه از من خواست که کیف را تحویل دهم و عنوان کرد که حداکثر تا دوهفته آینده با شما تماس می گیرند که این کیف را پس می گیرند و حساب کاربری شما شارژ می شود یا تعمیرش می کنند. البته این فروشنده جوان و خوش رو عنوان کرد که اگر بند آسیب دیده را ترمیم کنند ممکن است جنس بند با بدنه کیف متفاوت باشد که من تاکید کردم ترجیح می دهم کلا کیف را پس دهم چون واقعا راضی نیستم.این برند در سایت خود اذعان دارد که تمامی کالاها به غیر از کفش و دستبند های چرم و طلای تاج درسا شامل 2 سال گارانتی می باشند.


خلاصه بعد از دو هفته که هیچ خبری از درسا نشد روز سه شنبه با این فروشگاه تماس گرفتم و مدیر فروشگاه عنوان کرد که کیف برای واحد مربوطه ارسال شده و پاسخی نیامده و موضوع را پیگری می کند و با من تماس می گیرد. سه شنبه تمام شد و این فرد تماسی نگرفت و خودم چهارشنبه 21 تیر حدود عصر با فروشگاه تماس گرفتم و یکی از متصدیان عنوان کرد که خانم عجله نکنید ارسال شده و خودشان با شما تماس می گیرند!

19 روز کاری از روزی که کیف را به درسا تحویل دادم می گذرد بدون تماس و پاسخی! واقعا نمی دانم نام این رفتار را می توان مشتری مداری گذاشت یا خیر؟ فقط خواستم که درسا بداند اگر میلیاردها تومان هم برای تبلیغات صرف کند اما رفتار با مشتریان را تغییر ندهد منابعش را به باد داده است. به عنوان یک مشتری دیگر نه در انتظار محصولات جدیدش هستم و نه در انتظار اعتبار های خریدش.

واقعا دلم از رفتار این برند گرفت و یاد فروشگاه مشابه «خانه چرم» افتادم که در مورد مشابه بسیار متین و متواضع برخورد کرد و در کمتر از یک هفته کاری کفشی را که با نارضایتی پس از 6 ماه استفاده پس دادم با یک جفت کفش نو تعویض کرد.

هرچند که واقعا قصد ندارم این موضوع را با خرید هایی که در خارج از کشور داشتم و فروشگاه هایی که در کمال ادب و احترام و با قید فوریت نسبت به استرداد وجه کامل با کلی عذر خواهی اقدام می کنند، مقایسه کنم.

فقط خواستم مطلبی بنویسم از این باب که شاید کمک کند به تصمیم گیری مشتریان برای خرید از این فروشگاه که خیلی نباید به تبلیغات توجه کنند و خدمات پس از فروش این فروشگاه ها را در نظر بگیرند.

 


بازگشت | Web Statistics