امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
06/26 1392

ایران و جهان – جدیدترین آمار تولید خودروهای داخلی نشان می‌دهد که تولید انواع خودرو در فروردین ماه امسال به 25 هزار و 246 دستگاه رسیده است. در این مدت تولید انواع سواری به 22 هزار و 513 دستگاه رسیده است و تولید انواع وانت نیز به 2521 دستگاه رسیده است.
ارائه آمار تولیدات انواع خودرو در کشور فارغ از نگاه تولیدی و صنعتی دارای رویکرد دیگری به نام بازاریابی و بازارسازی است . به عبارت دیگر شرکت‌های خودروساز به اندازه ی تولیداتشان با حجم مشتریانی در تماس هستند که نیازهای پس از خرید خود را از تولیدکنندگان طلب می‌کنند .
اما خدمات پس از فروش در سراسر جهان ضامنی برای حیات تولیدکنندگان به شمار می‌رود و خودروسازان نیز به عنوان کانون این خدمات قرار دارند.
این در حالی است که در ایران، خودروسازان هنوز با استانداردهای جهانی در این زمینه فاصله دارند به گونه ای که صدای مشتریان از گوشه و کنار در خصوص ابراز نارضایتی از خدمات وجود دارد . خدمات پس از فروش خودروها در ایران با مقولاتی از جمله نحوه برخورد پرسنل نمایندگی ها، زمان پاسخگویی به نیاز مشتریان یا همان «خواب خودرو» ،کیفیت خدمات ، تامین قطعات و نحوه اطلاع‌رسانی به مشتریان گره خورده است . در حال حاضر ممکن است برخی مشتریان حتی به حقوق خود در این مورد واقف نباشند و همین موضوع مقدمات نارضایتی آنها را فراهم کند. 
به دلیل اهمیت موضوع خدمات‌پس‌از فروش خودروها با عباس اخوان منفرد ،معاون شبکه خدمات پس از فروش ایساکو گفتگویی را انجام دادیم . اخوان منفرد اعتقاد دارد نگاه مدیریتی خاصی که در مجموعه ایساکو حاکم است باعث شده تا تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن به فرصت تبدیل شود و مجموعه چابک‌تر و راسخ‌تر از گذشته به مشتریانش سرویس‌دهی کند .
در واقع انبارهای تامین قطعات این شرکت در سراسر کشور تحت سیستم امداد وی�?ه در مدت 72 ساعت قطعه مورد نیاز را به نمایندگی‌های مورد نظر انتقال داده و روی خودرو مورد نیاز نصب می‌شود که تاکنون به‌خاطر تامین قطعه ،خودرویی متوقف نمانده است .
اخوان منفرد وجود 850 نمایندگی و 12 هزار دفتر منطقه‌ای در سراسر کشور جهت سفارش و کنترل شبکه‌های مختلف نمایندگی‌ها و فروشگاه‌ها که از سال 1381 آغاز بکار کرده است را زمینه ساز خدمت‌رسانی مطلوب می‌داند. 
معاون شبکه خدمات پس از فروش ایساکو از خدمت رسانی کیفی در پرو�?ه‌های مختلف این شرکت نام برده و می‌افزاید: میزان رضایت‌مندی مشتری ازمجموعه خدمات ایساکو بر اساس آمارها 75 درصد بوده است که در این راستا اقداماتی نظیر تامین به موقع خدمات، مهارت فنی پرسنل کلیدی،نیاز سنجی و آموزش برمبنای نیازها مورد نظر قرار داشته است.
همچنین امسال توسط شرکت بازرسی کیفیت به نمایندگی از وزارت صنایع بالاترین رتبه در میان سایر خودرو سازان در بخش ارزیابی خدمات پس از فروش به شرکت ایساکو اعطاء شده که این مقام جدای کسب امتیاز نخستی است که در زمینه خدمات پس از فروش دریافت کرده بودیم . 
وی در رابطه با طرح عیب یابی اینترنتی ایساکو در راستای خدمت رسانی به مشتریان اظهار داشت:تکنسین ها ماهر و مجرب شاغل در دفاتر نمایندگی‌ها از طریق شبکه با هم در ارتباط هستند تا نسبت به عیب یابی خودرو و ارائه راهکار به دفاتر نمایندگی در سراسر کشور اقدام کنند که این خدمت در غالب طرح سراسری tta نسبت به مشاهده و عیب یابی و حتی انتقال داده‌ها برای رفع مشکل به کارخانه مرکزی پ�?و از این طریق امکان پذیر و اجرایی می شود که منجر به تسریع خدمات رسانی برای مشتری می شود.
اخوان در ادامه تشریح مزیت های خدماتی که کسب رتبه برتر برای این شرکت نوید داده می گوید: کارت طلایی که از سال 81 به محصولات این شرکت تعلق گرفته مجموعه ای از خدمات و گارانتی رایگان است که در صورت تمایل مشتری در رابطه با سرویس‌های دوره ای شامل تعمیراتی و خدماتی شامل شده که حتی نسبت به خدمات بیمه ای از مزایایی بیشتری برخوردار است.
معاون شبکه خدمات پس از فروش ایساکو از فعالیت مجموعه امدادخودور در سراسر کشورنیز به عنوان رسالت خدمت رسانی این شرکت یاد کرد و افزود :در طرح های بزرگی نظیر طرح نوروزی حتی بسیاری از خودروهای در راه مانده که زیر مجموعه ایرن خودرو هم نبودند توسط تکنسین های مجرب تعمیر شدند که در واقع تحقق شعاری است که هیچ خودرویی در راه نماند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود