امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/29 1400


گروه تالار- کارگزاری بورس بیمه ایران در آخرین صورت های مالی اعلامی خود افشا کرده است که بالغ بر 986 میلیارد تومان طلب از مشتریانش دارد.

 


به گزارش رازپول، گزارش اعلامی کارگزاری بورس بیمه ایران در پایان سال گذشته روایت کرده است که این کارگزاری که 99درصد سهامش متعلق به بیمه ایران است 986 میلیارد تومان طلب از مشتریان خود دارد.

از سوی دیگر کارگزاری 219 میلیارد تومان نیز دارای بدهی به مشتریان است.


بررسی های بیشتر از این کارگزاری گویای این مطلب است که مجموع مطالبات از مشتریان در پایان آذر ماه سال گذشته 738 میلیارد تومان بوده و مجموع بدهی به مشتریان بالغ بر 537 میلیارد تومان.


به عبارت دیگر فاصله بدهی و طلب این کارگزاری در فاصله 3 ماه اختلاف بیشتری نسبت به گزارش پیشین داشته است که به نظر می رسد بی تاثیر از شرایط بازار نبوده است. فاصله طلب و بدهی این کارگزاری به حدود 700 میلیارد تومان می رسد.


اما این شرکت در یادداشت های مالی خود اذعان دارد که بالغ بر 900 میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده که بنابر یادداشت 14 بخشی از آن از بانک های دی و سامان اخذ شده است.


بنابراین به نظر می رسد که با توجه به شفافیت این شرکت گزارش منتهی به 31 فروردین کارگزاری بورس بیمه ایران به این پرسش پاسخ دهد که فاصله طلب و بدهی به چه میزان رسیده است و آیا طلب این کارگزاری از مشتریان کاهش خواهد داشت؟ و مابه التفاوت بدهی و طلب ها تسویه شده است؟ 


ذیل یادداشت های 18 صورت های مالی اذعان شده که طبق ضوابط و مقررات کارگزاری مجاز به تخصیص اعتبار به مدیران،کارکنان و سهام داران شرکت کارگزاری، والدین ، همسر و فرزندان آنها، اشخاص حقوقی که هر یک از مدیران ، کارکنان و سهام داران حقیقی شرکت کارگزاری در آن مالک حداقل 50 درصدسهم باشند، اشخاص حقوقی که شرکت کارگزاری به صورت مستقیم یا غیر مستقیم  در آنها مالک حداقل 50 درصد سهام باشد، نمی باشد.


از نکات مهم گزارشات مالی پیشین این کارگزاری در 30 آذر سال گذشته ارتقا سود خالص 7 برابری و افزایش درآمدهای عملیاتی و شکواییه سهام دار 99درصدی این شرکت در محاکم ذی صلاح بود که تا آن مقطع تعیین تکلیف نشده بود.


کارگزاری بورس بیمه ایران یکی از شرکت های مهم زیر مجموعه شرکت بیمه ایران است که علی رغم تغییرات مدیران عامل این شرکت از ثبات مدیریتی مطلوبی بهره مند بوده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود