امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
03/21 1397

گروه تالار - اداره نظارت بر ناشران بورسی  رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران را براساس امتیاز کسب ‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره دوازده‌ماهه منتهی به 30/09/96 به همراه اطلاعات مقایسه‌ای دوره دوازده‌ماهه منتهی به 31/06/96 اعلام کرد.

در این میان نام بانک ها و بیمه ها نیز قراردارد و نکته جالب اینکه این بار و در این رتبه بندی بیمه ها بالاتر از بانک ها ایستاده اند.

امتیاز اطلاع‌رسانی ناشران براساس وضعیت اطلاع‌رسانی آن‌ها از نظر قابلیت اتکا و به‌موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه شده‌است. معیار به‌موقع بودن بر اساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت (پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌نشده، صورت وضعیت پرتفوی، اظهارنظرهای حسابرس نسبت به پیش بینی درآمد هر سهم اولیه و شش‌ماهه و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده و شده پایان دوره مالی و برنامه ‌زمانبندی پرداخت سود سهامداران) در مقاطع تعیین‌شده در دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان و با لحاظ نمودن میزان تاخیر در ارسال اطلاعات، مورد محاسبه قرار می‌گیرد. میزان نوسانات و تغییرات در پیش‌بینی‌های ارسالی و هم‌چنین تفاوت‌های میان مبالغ پیش‌بینی شده و عملکرد واقعی حسابرسی شده معیار قابلیت اتکا در این محاسبات می‌باشد.

لازم به‌ذکر است؛ از آن‌جا که شرکت‌های سرمایه‌گذاری، ملزم به ارائه پیش‌بینی درآمد هر سهم نبوده اند، لذا امتیاز مربوط به این شرکت‌ها به طور جداگانه مورد محاسبه قرار گرفته و اطلاعات مقایسه‌ای مربوط به این شرکت‌ها تنها نسبت به سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ ارائه شده ‌است.

رتبه‌بندي کليه شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار، به‌تفکيک امتياز به موقع بودن و قابليت اتکا (پيوست شماره يک)p1.pdf [حجم: 181.17 کیلوبایت] (تعداد دانلود: 179)
مشاهده آنلاین فایل: p1.pdf

رتبه‌بندي شرکت‌هاي بازار اول، به‌تفکيک امتياز به موقع بودن و قابليت اتکا (پيوست شماره دو)p2.pdf [حجم: 83.37 کیلوبایت] (تعداد دانلود: 120)
مشاهده آنلاین فایل: p2.pdf 


رتبه‌بنديشرکت‌هاي بازار دوم، به‌تفکيک امتياز به موقع بودن و قابليت اتکا (پيوست شماره سه)  p3.pdf [حجم: 122.73 کیلوبایت] (تعداد دانلود: 82)
مشاهده آنلاین فایل: p3.pdf         


رتبه‌بندي شرکت‌هاي هلدينگ، به‌تفکيک امتيازبه موقع بودن و قابليت اتکا (پيوست شماره چهار)p4.pdf [حجم: 41.77 کیلوبایت] (تعداد دانلود: 78)
مشاهده آنلاین فایل: p4.pdf 



رتبه‌بندي شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري(پيوست شماره پنج)p5.pdf [حجم: 29.23 کیلوبایت] (تعداد دانلود: 78)
مشاهده آنلاین فایل: p5.pdf 






.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود