امروز: چهارشنبه، 29 فروردین 1403
01/20 1397

گروه تالار - در رویدادی کم سابقه قیمت سهام بیمه البرز به زیر 100 تومان رسید در حالی که پیش از نوروز امسال بلوک سهام این شرکت با قیمت هر سهم 130 تومان واگذار شد .

قیمت سهام بیمه البرز امروز در رویدادی بی سابقه با 95 تومان قیمت خورد و به 94 تومان هم رسید و در پایان معاملات امروز با 99.2 تومان بسته شد .هرچند که در سال 93 نیز در مقطعی قیمت این سهم به 99 تومان رسیده بود اما رکورد 94 تومانی قیمت این سهم کم سابقه بوده است.

پیش از این بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام دولت درشرکت بیمه البرز، شامل ۶۹۳ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۷۷ سهم  سال گذشته  در بورس به فروش رفت.

این بلوک به ارزش حدود 90 میلیارد و 246 میلیون تومان از سوی یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی به قیمت هر سهم 130 تومان و یک ریال خریداری شد.

تا پیش از این واگذاری 13 درصد از سهام بیمه البرزمتعلق به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایرو 15.7 درصد سهام آن هم متعلق به شرکت سرمایه گذاری صبا تامین بود.

کنسرسیومی متشکل از صندوق بازنشستگی کشوری، موسسه صندوق بازنشستگی عشایر و روستائیان و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، بلوک 17.3 درصدی شرکت بیمه البرز را خریداری کرده اند.

به این ترتیب، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درعمل سهامدار غالب شرکت بیمه البرز شده وکنترل همه امور این شرکت بزرگ بیمه ای را در اختیار خواهد گرفت.البته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین عنوان کرده بود که این مجموعه بنا دارد سهام سایر بنگاه های بیمه ای را واگذار کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود