امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
06/26 1392




در هفته گذشته کلیت پذیرش یک شرکت استانی سهام مطرح شد که این شرکت باید پس از اخذ موافقت اصولی فرایند تکمیل پرونده برای ورود به فرابورس را آغاز کند این اتفاق همزمان با تصویب دستورالعمل کمیسیون تخصصی شورای عالی اصل 44 صورت گرفته است.
امیر هامونی، مدیر عامل شرکت فرابورس از عرضه پتروشیمی جم در هفته جاری خبر داد و گفت: این شرکت صورت‌های مالی و بودجه را به سازمان داده و پس از انعکاس در سایت کدال عرضه اولیه این سهم انجام خواهد شد.
هامونی درخصوص زمان دقیق عرضه اولیه پتروشیمی جم به ایران و جهان گفت: با احتمال 99درصد در هفته جاری این شرکت به جمع فرابورسی ها اضافه خواهد شد.
وی یادآور شد: تفاهم سهامدار عمده و فرابورس و انعکاس اطلاعات مالی در سایت کدال برای عرضه این سهم مطرح است.
لازم به ذکر است معامله سهام شرکت پتروشیمی جم به عنوان چهارمین شرکت پتروشیمی پذیرفته شده در فرابورس، با تکمیل اطلاعات آغاز می‌شود. باوجودی که بازار در انتظار ورود جم به فرابورس است، این شرکت هنوز اطلاعات را بر سایت کدال منعکس نکرده و همچنان بازیگران بازار سهام را در انتظار نگه داشته است. پیش از این قرار بود سهام پتروشیمی جم قبل از برگزاری مجمع عرضه شود اما سهامدار عمده تمایل داشت تا عرضه سهم را به بعد از برگزاری مجمع موکول کند به همین دلیل عرضه اولیه سهم به تاخیر افتاد.
مدیر ناشران فرابورس ایران پیش از این گفته بود: هرچند، صورت‌های مالی سال 90 و صورت‌های مالی میان دوره‌ای دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 91 منتشر شده است؛ اما گزارشی از وضعیت مالی و عملکرد سال 91 شرکت ارائه نشده است. در حالی که برای عرضه سهم، اطلاعات کامل و قابل اتکایی که وضعیت کلی شرکت را برای سهامداران مشخص کند نیاز است. به گفته وی، عرضه سهم پس از ارائه اطلاعات حسابرسی شده انجام می شود و ترجیح بر این است تا به جای تعجیل در عرضه سهم، این عرضه با اطلاعات شفاف، دقیق و کامل انجام شود.
مدیر عامل فرابورس در خصوص ورود سهام عدالت به فرابورس خاطر نشان کرد: پیش نویس دستورالعمل ورود شرکت های سهام استانی تهیه شده است.
امیر هامونی گفت: در هفته گذشته کلیت پذیرش یک شرکت استانی سهام مطرح شد که این شرکت باید پس از اخذ موافقت اصولی فرایند تکمیل پرونده برای ورود به فرابورس را آغاز کند این اتفاق همزمان با تصویب دستورالعمل کمیسیون تخصصی شورای عالی اصل 44 صورت گرفته است.

وی افزود: سال مالی این شرکت ها پایان شهریور ماه است و ما امید داریم که اوایل نیمه دوم سال جاری شاهد ورود این شرکت ها به فرابورس باشیم.
وی خاطر نشان کرد: بحث آماده سازی به فرابورس موضوع مهمی است که باید در خصوص این شرکت ها صورت گیرد همچنین افزایش سرمایه این شرکت ها نیز موضوع مهم دیگری است که هنوز انجام است. تلاش می کنیم که در قالب زمانی مذکور ورود این شرکت ها به فرابورس صورت پذیرد.
گفتنی است نهمین نشست شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در خرداد سال جاری تشکیل و با ابلاغ مصوبه شورای عالی سیاست‌های کلی اصل 44 توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی، انجام معاملات سهام شرکت‌های استانی عدالت به تناسب اقساط واریزی به خزانه از سهام عدالت تا پایان شهریور 92 امکان‌پذیر اعلام شد. به استناد ماده 42 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به سازمان خصوصی‌سازی اجازه داده می‌شود، با هدف حفظ ارزش و پیشگیری از رقیق شدن سهام عدالت واگذار شده و پشتیبانی از سرمایه‌گذاری‌های موجه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، تا زمانی که سبد سهام اختصاص‌یافته برای طرح توزیع سهام عدالت از بابت تسویه اقساط ثمن معامله در وثیقه سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد، از محل مجموع سودهای دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر منابع لازم برای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر را تأمین کند. البته این ماده قانونی بندهای دیگری نیز دارد و سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در تاریخ 29 تیرماه امسال این مصوبه را برای اجرا ابلاغ کرده است.
خاطر نشان می شود معاون سازمان خصوصی‌سازی نیز عرضه سهام عدالت به بورس را تا شهریور‌ماه سال جاری اعلام کرده بود گفتنی است 30 شرکت استانی سرمایه گذاری سهام عدالت وجود دارد که البرز و تهران در یک استان تعریف شده‌اند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود