امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
08/9 1392

ایران و جهان- پرونده بازار سهام در این هفته در حالی بسته شد که شاخص در آخرین روز کاری رشد 3855واحدی را ثبت کرد و زمزمه هایی در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها، توانست، سهام شرکت های این گروه را با حاشیه همراه سازد. در خصوص پیش بینی بازار هفته آینده ایران و جهان با کارشناسان بازار سرمایه گفتگو کرده است.
فرهاد امیرحسینی مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سپه بازار هفته گذشته را متاثر از دریافت گزارش های شش ماهه دور از انتظار از پیشرو های بازار دانست و گفت: با توجه به اینکه بازار گزارش های شش ماهه مورد انتظار را دریافت نکرد، به نظر می رسد که بازار در هفته آينده با احتیاط بیشتری با سهام شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی مواجه شود و در انتظار گزارش های 9ماهه خواهد ماند البته انتشار خبرهای خوب اقتصادی و سیاسی محرک خوبی برای بازار محسوب می شود. وی بازار هفته را مصداق نظریه گام های تصادفی دانست و گفت: بازار سهام در این هفته، بین حمایت ها و مقاومت های مهم نوسان کرد. 
وی در پیش بینی بازار هفته آینده به ایران و جهان گفت: به نظر می رسد در هفته آینده با توجه به تهدیدی که در خصوص مشخص شدن نرخ خوراک پتروشیمی ها هست، بازار نسبت به این سهام محتاط عمل کند. امیرحسینی در معرفی صنایع جذاب خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که بانکی ها، مپنا و حفاری شمال سهام جذاب بازار هفته آینده باشند.
مرتضی رضازاده مدیر سرمایه گذاری ارگ هومن در خصوص بازار این هفته به ایران و جهان گفت: بازار سهام این هفته را با اصلاح شاخص شروع کرد اما اصلاحی که دوام نیاورد. در اواسط هفته روند نزولی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها به نقطه پایان خود رسید و بازار در روزهای آخر هفته مثبت شد و بازارخبرهای افزایش نرخ خوراک گاز برای پتروشیمی ها و گزارش های نامناسب 6 ماهه را به فراموشی سپرده شد.
وی افزود: خودرویی ها و بانکی ها نیز این درهفته گذشته شرایط مناسبی داشتند و با بازگشایی وبصادر و تعدیل ارزی وتجارت بر مدار صعودی گردش کردند.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه به دیگر گروههای بورسی پرداخت و گفت: در مابقی گروه ها خبر خاصی نبود ودر مهمترین اخبار هفته اختلاف میان اخابر و سازمان تنظیم مقررات وارد مرحله‌ی تازه ای شد که نشان از عمیق تر شدن اختلاف این دو نهاد داشت. 
رضازاده در پیش بینی بازار هفته آینده به خبرنگار ایران و جهان گفت: بازار هفته آینده بازاری خواد بود که سایه افزایش نرخ گاز همچنان آن را تهدید خواهد کرد اخبار منتشر شده نشان می دهد که افزایش نرخ منطقی بوده اما زمان اجرا و نحوه تسری آن به شرکت های پتروشیمی نامعلوم است. وی تصریح کرد: امکان رشد بیشتر برخی گروه های بانکی و ساختمانی کاملن وجود دارد همچنین انتظار برای نتایج جلسات آتی آ�?انس مهمترین دغدغه بازار تلقی می شود که به طور کلی بازار را در حدس و گمان فرو خواهد برد. این کارشناس ابراز داشت: با توجه به انتشار اغلب گزارش های شش ماهه، بازار انتظار خاصی از این دست گزارش‌ها ندارد همچنین گزارش های 6 ماهه خودروسازان نیز متناسب با انتظار بازار نبود که می تواند هفته نامناسبی را برای این گروه رقم بزند. وی افزود: در مجموع هفته متعادل و گاه اندکی مثبت یا منفی مورد انتظار بازار است البته به نظر می‌رسد بازگشایی نمادهایی نظیر دزهراوی، چکاوه و چکارن که با تعدیل همراه خواهد بود می تواند در صورت بازگشایی مناسب فرصت خرید خوبی را در بازار ایجاد کند. رضازاده در خصوص صنایع جذاب هفته آتی خاطرنشان کرد: صنعت بانکی و سرمایه گذاری را می توان از صنایع جذاب هفته آینده معرفی کرد.
عیسی حسین پناه مدیر عامل سابق سرمایه گذاری سایپا در گفتگو با ایران و جهان بازار این هفته را متعادل ارزیابی کرده و گفت: به نظر می رسد که شاخص پس از یک دوره رشد، استراحت کرد. وی روند کلی بازار را صعودی دانسته و افزود: به طور کلی بازار در میان مدت روند صعودی خواهد داشت چراکه پتانسیل اقتصاد، پیشرفت های سیاسی سیاست گذاری پیش‌رو، اقتضا می کند که بازار سهام به حرکت مثبت ادمه دهد.
حسین پناه در پیش بینی بازار هفته آینده ابراز داشت: با توجه به اینکه تغییر خاصی در شرایط اقتصادی و شرکت های بورسی در هفته آینده به لحاظ فصلی نخواهیم داشت، به نظر می رسد که بازار در هفته آینده روند یکنواختی را پیش‌رو داشته باشد و شاخص در هفته آینده به طور میانگین رشدی میان 300 تا400واحد را ثبت کند. وی در معرفی سهام جذاب هفته آینده به ایران و جهان گفت: به نظر می رسد که برخی شرکت های پتروشیمی و برخی معدنی ها سهام جذاب هفته آینده باشند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود