امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
04/10 1396


گروه تالار -  سهامداران کنتورسازی که همچنان نسبت به زیان خود، بلاتکلیفی و نبود نظارت نهادهای مسئول معترض هستند، دامنه اعتراض خود را به تالار بورس تهران کشاندند.


به گزارش رازپول، امروز (شنبه) جمعی از سهامداران معترض شرکت کنتورسازی، ضمن ورود به تالار بورس تهران در خیابان حافظ ، تعیین تکلیف سهام خود را خواستار شدند.

شرکت کنتورسازی پیش از این اقدام به انتشار گزارش ها و اطلاعات غیرواقعی کرده بود که افزایش قیمت سهام این شرکت را به دنبال داشت.


پس از افشای غیرواقعی بودن این اطلاعات، سهامداران این شرکت، با خسارت هایی مواجه شدند.

نماد شرکت کنتورسازی به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به صورت های مالی متوقف است و به علت تخلف در ارایه اطلاعات، سهامداران این شرکت بلاتکلیفند و با زیان فراوانی روبرو شده اند.

این شرکت تاکنون چندین بار برای برگزاری مجمع عمومی زمان تعیین کرده اما همه آنها را لغو کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، حمید روح بخش مدیر روابط عمومی و بین الملل بورس تهران درباره تجمع امروز برخی سهامداران در تالار معاملات حافظ، اظهار داشت: بر خلاف انچه برخی رسانه ها اعلام کردند، این رویداد ارتباطی به وضعیت کلی بازار نداشته و فقط مربوط به سهامداران کنتورسازی ایران بود.

وی ادامه داد: این گروه از سهامداران که حدود 70 تا 80 نفر بودند، صبح امروز با حضور در تالار حافظ و نصب نوشته هایی خواهان تعیین تکلیف پرونده کنتور سازی بودند که از سال گذشته به دلیل تخلفات مدیران آن، با مشکلاتی مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، سهامداران کنتورسازی در زمان برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که در اردیبهشت ماه برگزار شد نیز تجمع کرده بودند.

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از این گفته بود: سهامداران کنتورسازی اطمینان داشته باشند سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق آنان، همه اقدام های انضباطی و قضایی را با قاطعیت ادامه داده و پیگیری می کند.

به گفته «جعفر جلالی» پیگیری های قضایی برای حفظ حقوق سهامداران این شرکت در حال انجام است و رسیدگی به عملکرد غیرشفاف شرکت کنتورسازی ایران، به صدور چند فقره رای انضباطی توسط هیات رسیدگی به تخلفات این سازمان درباره اتهام های «خودداری از ارایه اطلاعات مهم به سازمان بورس و اوراق بهادار» و «خودداری از ارایه اطلاعات درخواست شده سازمان بورس و اوراق بهادار» منجر شده است.

وی با برشماری تخلف های این شرکت گفته بود: افشای صورت های مالی سالیانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، افشای پیش بینی عملکرد سالیانه سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 براساس عملکرد واقعی نه ماهه برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، جلوگیری از افشای فوری اطلاعات مربوط به انحلال یا هر گونه تغییرات اساسی در قرارداد مربوط به صندوق های فروشگاهی و خودداری از افشای فوری اطلاعات مربوط به تغییر با اهمیت در پیش بینی عملکرد ناشر از تخلف های این شرکت است.

به گفته «محمدعلی شیری زاده» مدیر امورحقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار، خودداری از ارایه اطلاعات، بی توجهی به رعایت ماده 16 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی، ارایه اطلاعات خلاف واقع به سازمان بورس و اوراق بهادار و تخلف در تهیه صورت های مالی چهار عنوان شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار از مسوولان شرکت کنتور سازی بوده است.



.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود