امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
08/20 1392

ایران و جهان- شاخص کل در آستانه روزهای تعطیل آخر هفته 223واحد عقب نشست و در مقابل هیجان فروش سهامداران بازماند. شرکت‌های صنایع‌پتروشیمی خلیج‌فارس با تاثیر 199واحد، مخابرات‌ایران 48واحد و سرمایه‌گذاری‌غدیر با تاثیر 44واحدی شاخص را در این عقب نشینی همراهی کردند.
شاخص کل در آستانه روزهای تعطیل آخر هفته 223واحد عقب نشست و در مقابل هیجان فروش سهامداران بازماند. شرکت‌های صنایع‌پتروشیمی خلیج‌فارس با تاثیر 199واحد، مخابرات‌ایران 48واحد و سرمایه‌گذاری‌غدیر با تاثیر 44واحدی شاخص را در این عقب نشینی همراهی کردند.
به گزارش ایران و جهان- شاخص کل در آستانه روزهای تعطیل آخر هفته 223واحد عقب نشست و در مقابل هیجان فروش سهامداران بازماند. احسان بدیعی کارشناس بازار سرمایه در این خصوص می گوید: نتایچ مذاکرات �?نو، انتظارات سهامداران را برآورده نکرد و تعطیلی روزهای پایانی هفته، بر رفتار شاخص در معاملات امروز بی تاثیر نبود. وی ادامه داد: شاخص در ابتدای معاملات سبز بود ولی با منفی شدن بزرگان بازار، که تاثیر مستقیم بر شاخص دارند، روند شاخص تغییر کرد و در نهایت با کاهش 223واحدی ثبت شد. بدیعی ابراز داشت: از سویی قرار گرفتن در آستانه تعطیلات، سهامداران را برآن داشته که ریسک اخبار را در روزهای پیش رو تحمل نکنند. همچنین در هفته آینده به موعد تسویه کارگزاری ها نزدیک می شویم که این دلیل هم بر فشار فروش در معاملات امروز و فردا تاثیرگذار است.
بهروز شهدایی دیگر کارشناس بازار سرمایه قرار گرفتن بازار در این موعد زمانی به لحاظ مناسبتی را شرط مهمی برای شرایط کنونی شاخص عنوان می کند و به ایران و جهان می گوید: کلیت بازار ناامید کننده نیست اما به نظر می‌رسد که رشد هیجانی که بازار در روزهای اخیر پشت سرگذاشت، بازدهی مورد انتظار سهامداران را پیشخور کرده است.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه می دهد: به نظر می‌رسد که بازار در انتظار کورسویی از مذاکرات است تا عکس العمل قابل توجهی نشان دهد. وی اذعان داشت: تاثیر جو روانی در معاملات امروز مشهود بود، چراکه پتانسیل خوبی در بازار وجود دارد و اگر خبرهای مثبت هم به بازار برسد، شاخص در مدار صعود قرار خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد: زمزمه های مثبت از حاشیه های مذاکرات شنیده می شود که می تواند کورسویی برای بازار سهام در هفته آینده باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود