امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
09/11 1392

ایران و جهان- رییس سازمان بورس در خصوص آخرین وضعیت هلدینگ خلیج فارس  گفت: جلسه ای مشترک با انجمن صنفی صنعت پتروشیمی و شاکیان نسبت به انحصار پتروشیمی فجر و مبین داشتیم در این جلسه همفکری برای حل مشکل پیش آمده صورت گرفت و اتفاق آرا بر این شد که سهام شرکت های مذکور به نسبت استفاده بین ذینفعان تقسیم شود. این مهم به شورای رقابت منعکس خواهد شد امیدواریم که با رویکرد مثبت و با توجه به توافق موجود در مصوبه اشان تجدید نظر کنند.
به گزارش ایران و جهان، پیش از این نیز مدیرعامل شرکت بورس تهران در نامه ای به شورای رقابت خواستار تجدید نظر در مصوبه 29آبان ماه شده بود وی در این نامه تصریح کرده است: پیرو تصمیم شورای رقابت در خصوص ابطال تمام معاملات صورت گرفته بر روی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همچنین درج خبر مربوط به تصمیمات جلسه 175 شواری رقابت در تاریخ 29 آبان مبنی بر فسخ معاملات مربوط به سهام عرضه شده صندوق بازنشستگی و پس انداز کارکنان شرکت ملی نفت و 5 درصد سایر سهامداران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و با توجه به قطعی شدن معاملات و عدم امکان ابطال معاملات، از شورای رقابت درخواست شد تا در مصوبه 29 آبان را تجدید نظر کند.
گفتنی است شورای رقابت در اطلاعیه ای خواستار ابطال معاملات خرد سهام هلدینگ خلیج فارس شده بود پیش از این هم اقدامات شورای رقابت در مورد شرکت های مخابرات، برخی خودروسازها و قیمت گذاری آن به غیر از تاثیر روانی بر روند قیمت سهام، به جایی نرسیده بود اما به نظر می رسد که این بار عزم شورای رقابت بر ابطال معاملات هلدینگ خلیج فارس راسخ شده است. جمشید پ�?ویان رییس مستعفی شورای رقابت که موضوع استعفایش را با هلدینگ خلیج فارس بی ارتباط عنوان می کند در گفتگویی در این خصوص می گوید:این موضوع مصوبه‌ای بوده که حدود بیش از هفت تا هشت ماه گذشته در رابطه با بحث واگذاری هلدینگ خلیج فارس به خصوص در رابطه با نحوه فروش آن جلساتی در شورا برگزار شده بود. پ�?ویان ادامه می دهد: این مصوبه به دلیل شکایت برخی از شرکتهای پتروشیمی که در عسلویه در حال فعالیت هستند و این شرکتها از خدمات UTVT شرکت هلدینگ فجر و مبین استفاده می‌کنند به شورای رقابت به منظور رفع نگرانی‌های آنها در خصوص جلوگیری از بوجود آمدن بازار انحصار در صنعت پتروشیمی ارائه شد. به همین علت طبق مصوبه شورای رقابت مقرر شد که هیئت واگذاری قبل از فروش اقدامات لازم را برای مجزا کردن این دو شرکت به مرحله اجرا گذاشته و آنها را به طور جداگانه به فروش برساند به طوری که مالکین این دو شرکت به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی مشترک نباشند.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود