امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
09/17 1392

ایران و جهان- به زودی یک صنعت جدید به بورسی ها اضافه می شود. شرکت  دخانیات ایران که در اوایل سال گذشته درخواست پذیرش را به بورس مطرح کرده بود، در تکاپوی تکمیل و ارائه اطلاعات برای ورود به تالار شیشه ای است. این درحالی است که شنیده می شود هنوز بورس برای پذیرش این شرکت تصمیم گیری نکرده است.

اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش شرکت بورس در گفتگو با ایران و جهان در خصوص شرکت دخانیات ایران می‌گوید: این شرکت در سال گذشته درخواست پذیرش را به بورس داده بود اما تصمیم گیری در این مورد به بررسی و حصول اطلاعات بیشتر بستگی دارد. وی ادامه می دهد: این صنعت جدیدی است و بورس در مواجه با ورود صنایع جدید با احتیاط بیشتری برخورد می کند.

مدیر پذیرش شرکت بورس به وضعیت مالی دخانیات ایران اشاره کرده و ابراز می دارد: این شرکت صورت های مالی سال گذشته را به بورس داده که نشانگر وضعیت مالی مناسبی است و سرمایه این شرکت 868میلیارد تومان است.
درگاهی در پاسخ به ایران و جهان که"آیا این شرکت برای ورود به بورس مشکلی دارد"، تصریح کرد: بحث حاکمیتی و تصدی گری در خصوص شرکت مذکور مطرح است که تفکیک این دو به پذیرش شرکت کمک می‌کند.

عرضه اولیه نفت سپاهان در هفته آینده
گفتنی است زمزمه های عرضه 10درصدی نفت سپاهان طی هفته جاری، در فضای تالار به گوش می رسد که که البته انجام آن در این هفته بعید به نظر می رسد. شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، قرار است که 10 درصد از سهام نفت سپاهان را در بازار سرمایه عرضه کند. مدیر پذیرش شرکت بورس در این خصوص به ایران و جهان پاسخ می دهد.

مدیر پذیرش شرکت بورس در مورد عرضه نفت سپاهان که شنیده می شد در هفته جاری انجام شود، اذعان داشت: این هفته بعید به نظر می رسد که این سهم عرضه اولیه داشته باشد، مراحل عرضه اولیه این سهم به این صورت است که شرکت باید امیدنامه را به بورس بدهد تا نام آن در تابلوی بورس درج شود پس از آن جلسه معارفه برگزار شود تا عرضه اولیه صورت گیرد که انجام این مراحل طی این هفته بعید به نظر می رسد. وی ابراز امیدواری کرد که با شرط انجام موارد مذکور عرضه 10درصدی این سهم در هفته آینده انجام شود.
این مقام در خصوص جلسه آتی هیات پذیرش بورس خاطر نشان کرد: قرار است در جلسه بعدی هیات پذیرش در خصوص شرکت های نفت جی، گروه پاکشو و سیمان خوزستان تصمیم گیری شود.

پذیره نویسی اولین و بزرگترین ETF در بورس
مدیر پذیرش شرکت بورس از پذیره نویسی 100میلیارد تومانی اولین و بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس خبر می دهد و می گوید: به زودی پذیره نویسی 100میلیارد تومانی صندوق سپهر اندیشه نوین به عنوان اولین و بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس رقم می خورد. وی ادامه می دهد: در حال حاضر این صندوق پذیرش شده و در مرحله تکمیل مدارک است به نظر می رسد که این مهم اوایل دی ماه صورت پذیرد.
درگاهی ابراز می دارد: ورود این صندوق به بازار سرمایه موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاران کم ریسک محسوب می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود