امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
09/21 1392

ایران و جهان- شاخص در این هفته روند صعودی و قابل تاملی را پشت سرگذاشت.  رشدی که اگر اندکی سرعت کمتری داشت و شاخص به فاز اصلاحی وارد می شد، می توانست جذابیت قیمت ها را در پی داشته باشد. اما حجم بالای نقدینگی در بازار، اجازه آن را به شاخص نداد.
 فرهاد امیر حسینی معاون سرمایه گذاری سپه در گفتگو با ایران و جهان به رفتار شاخص در معاملات این هفته اشاره کرده و می گوید: مدتی است که شاخص به ثبت حجم روزانه حدود 600میلیارد تومان عادت کرده که البته حجم مقبولی برای بازار محسوب می شود و تا زمانی که شاخص در این محدوده و بدون کاهش معناداری، ادامه روند بدهد، نگرانی برای سرمایه گذاران وجود ندارد.
وی در خصوص بانکی ها در معاملات این هفته ابراز داشت: گروه بانکی در این هفته بیشتردر حالت تعادل خنثی بودند؛ شرکت های این گروه با توجه به انضباط مالی که در سیستم کشور در حال حاکم شدن است از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردارند. وی توضیح می دهد: با توجه به این مهم، بانک ها می توانند به سوی وصول مطالبات حرکت، از رشد مطالبات معوق جلوگیری کرده همچنین با رفع تحریم ها گسترش مبادلات بین المللی را داشته باشند.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: حجم نقدینگی بالا در بازار و رشد حداقل 20درصدی آن در بودجه آینده نیز نکته مهم و مثبتی برای شرکت های این گروه محسوب می شود. امیرحسینی اذعان داشت: همچنین با گسترش خدمات بانکی، سهام این شرکت ها گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری با دیدبلند مدت خواهد بود.
معاون سرمایه گذاری سپه در خصوص خودرویی ها به ایران و جهان می گوید: با وجود اخبار مثبتی که خودرویی ها در هفته جاری داشتند، در معاملات این هفته اصلاح قیمتی بر روند این گروه حاکم بود. به نظر می رسد با عبور از آن، این شرکت ها به مدار رشد بازگردند. نکته مهم در خصوص شرکت های خودرویی این است که از نظر بنیادی سودسازی و تقسیم سود آن ها شامل گذشت زمان می شود و تا آن زمان شاهد حرکت های نوسانی روبه بالا در این گروه خواهیم بود.
فرهاد امیرحسینی به سرمایه گذاری خارجی در این صنعت اشاره کرد و عنوان داشت: با سرمایه گذاری خارجی در این صنعت، ارزش جایگزینی شرکت های این گروه مشخص می شود از سوی دیگر آینده مدیریتی آن بهینه و دارایی های غیرمولد به مولد تبدیل خواهد شد. این نکات دورنمای مثبتی از سهام این شرکت ها را ترسیم می سازد.
این کارشناس بازار سرمایه به حرکت شاخص پرداخت و یادآور شد: روند صعودی شاخص در این هفته قابل تامل بود و اگر شاخص به فاز اصلاحی قدم می گذاشت بهتر بود چراکه قیمت سهام جذابتر شده و رشدها آرامتر صورت می‌گرفت اما نقدینگی بالا در جامعه اجازه آن را به شاخص نداد.
وی در پیش بینی بازار هفته آینده معتقد است: بازار هفته آینده کاملا متاثر از روند بررسی اجزای بودجه خواهد بود. این کارشناس صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و نفتی را در هفته آینده جذاب معرفی کرده و ادامه داد: بانکی ها با توجه به اینکه در هفته اخیر رشد چندانی را نداشتند، سهام جذابی در هفته آینده بوده همچنین سیمانی ها نیز که روند صعودی جدیدی را آغاز کرده بودند در هفته آتی به این روند ادامه خواهند داد. وی در خصوص افزایش حضور حقیقی ها در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: افزایش حضور حقیقی ها در بازار نشان از افزایش مشارکت دارد اما نگران کننده نیز هست چراکه رفتار غیرحرفه ای برخی از سهامداران حقیقی بازار را هیجانی و متاثر می سازد.
علی اسکندری عضو هیات مدیره کارگزاری بانک دی بازار هفته آینده را صعودی پیش بینی کرده و به ایران و جهان می گوید: بازار روند صعودی را پیش رو خواهد داشت اما فضای هیجانی قبلی را نخواهد داشت و شاخص با آرامش بیشتری روند صعودی را ادامه می دهد.
این کارشناس در معرفی صنایع جذاب در هفته آینده اشاره و ابراز داشت: پتروشیمی ها، بانکی ها و خودرویی ها را می توان صنایع برتر و جذاب هفته آینده معرفی کرد. وی خاطر نشان می کند: با توجه به برداشته شدن تحریم از پتروشیمی ها و بانکی ها و البته حمایت دولت از بانکی ها همچنین حضور شرکت های بین المللی در صنعت خودرو، می توان این سهام را در فهرست سهام برتر هفته آینده قرار داد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود