امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
09/24 1392

ایران و جهان-آیا سازمان بورس برنامه ای برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در نظر دارد؟ فارغ از حاشیه های پیرامون سرمایه گذاری های خارجی، از گوشه و کنار تالار شیشه ای شنیده می شود که برخی کارگزاری ها درصدد ایجاد شعبه در دیگر کشورها هستند تا بتوانند بخشی از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور را با بازار سرمایه همسو کنند. حتی برخی کارگزاری ها شعبه ای را تاسیس کرده یا مجوز تاسیس آن را دریافت کرده اند اما در شرایط کنونی که نقل و انتقال پول به تعبیر مدیر امور بین الملل سازمان بورس، مهمترین محدودیت سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود؛ سرانجام این دغدغه به کجا خواهد انجامید. 
به گزارش ایران و جهان، سعید مستشار مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس از مذاکراتی که به دیگر کارگزاری های خارج از کشور صورت گرفته، می گوید: مذاکراتی با دیگر کارگزاری های خارج از ایران مبنی بر ایجاد همکاری میان کارگزاران داخل و خارج کشور صورت گرفته و کانون کارگزاران در حال پیگیری این مهم است.
سعید مستشار با اشاره به محدودیت در نقل و انتقال پول تشریح کرد: مهمترین محدودیتی که برای سرمایه‌گذاری، سرمایه گذاران خارج از کشور وجود دارد، نقل و انتقال پول است که با رفع این مهم، ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه قابل دسترس است.
وی در خصوص XBRL ابراز داشت: باXBRL اطلاع رسانی مالی با زبان استاندارد انجام می شود و این مهم پیش شرط اصلی برای جذب سرمایه های خارجی است اما همواره مشکل نقل و انتقال پول مانع بزرگی در این خصوص محسوب می شود.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس از بهره برداری مرکز ارتباط بورس خبر داد و افزود: مرکز ارتباط بورس از ابتدای دی ماه سال جاری به طور آزمایشی به بهره برداری می رسد و مردم می توانند از طریق آن پاسخ سوالات بورسی خود را دریافت کنند. وی ادامه داد: در این مرکز به سوالات تلفنی، پیامکی همچنین سوالاتی که از طریق پست الکترونیک دریافت می شود، پاسخ داده خواهد شد. 
مستشار خاطر نشان کرد: سایت جدید انتشارات بورسی نیز به آدرسBOURSEPUB.IR رونمایی شده که بیش از 500کتاب مالی از 100ناشر در این سایت وجود دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود