امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
10/22 1392

ایران و جهان- معاملات امروز تالار بورس فراز و نشیب های زیادی داشت، مواجه  شاخص با شایعات ریز و درشت که پایه و اساسی نداشت، بازیگران بازار را دچار تردید کرد. شاخص کل بیش از 2هزار و 300واحد کاهش یافت و در واکنش به شایعات دوام نیاورد و به روند کاهشی سرعت داد.
شایعات بازار را هیجانی و رفتار سهامداران را هیجانزده کرد. محسن عینی معاون کارگزاری نواندیشان با بیان این مطلب به ایران و جهان می‌گوید: این شایعات که به سرعت نیز تکذیب شد، تعجب تالاری ها را برانگیخت.
وی افزود: پرواضح است که فضای کنونی بازار تنها، به سود نوسان گیران است. و با نزدیک شدن به لحظات پایانی معاملات، سهام ارزنده جمع شد. وی به عرضه اولیه ای سرمایه گذاری دارویی تامین در این هفته اشاره کرد و افزود: عرضه اولیه نیز بسیاری از سهامداران را فروشنده کرد.
فرهاد امیرحسینی معاون سرمایه گذاری سپه، به انتقال یکباره شرکت های بازار پایه فرابورس به بازار توافقی اشاره کرده و می گوید: انتقال کاملا غیرکارشناسانه و بدون رعایت منافع سهامداران، بازار را با ترس مواجه کرد و شایعه تغییرات مدیران در بازار سرمایه این ترس را مضاعف ساخت. 
 وی ابراز داشت: از سوی دیگر شایعه افزایش تحریم ها با افزایش تعداد نمایندگان موافق تحریم در سنای آمریکا، تردید سهامداران را موجب شد. وی خاطر نشان می کند: نکته مهم دیگر رشد بسیاری از نمادها و شاخص است که سهامداران را منتفع ساخته و با کوچکترین خبر و شایعه ای در صف های فروش قرار گرفته و درصدد شناسایی سود برمی آیند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود