امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
11/8 1392

ایران و جهان- جلسه هم اندیشی مدیران سرمایه گذاری ها به همدلی و توافقی  رسید که شاخص کل بورس تهران از شوک روزهای منفی خارج و افزایش واحد آن را موجب شد. اما این جلسه غائبینی هم داشت. این درحالی است که در جلسه حقوقی ها بازار سرمایه جای مدیران صندوق های سرمایه گذاری مشترک که نقش مهمی در تعیین روند بازار دارند، خالی بود.
مهدی مقدسی مدیر عامل کارگزاری ملی ایران در گفتگو با ایران و جهان برگزاری برگزاری چنین جلسات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری جلساتی در این سطح، تاثیر بااهمیتی در بازار سرمایه دارد این هماهنگی میان بزرگان بورسی ترس و تردید را از بازار دور می سازد. وی ادامه داد: اما باید در نظر داشت که تاثیر نقش حقوقی ها مانند قبل نیست چراکه صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز نقش مهمی را در این تاثیر ایفا می کنند. از سوی دیگر حقیقی ها نیز فعال شده اند و در تعیین روند بازار تاثیرگذارند.
مقدسی افزود: در حال حاضر سرمایه گذاری ها تنها حقوقی های بازار نیستند بلکه صندوق های سرمایه گذاری مشترک که دارنده حجم بالایی از سهام شناور آزاد شرکت ها هستند، تاثیر مستقیم در تعیین جهت روند بازار دارند.
مدیر عامل کارگزاری ملی ایران در خصوص نقش بورس در این شرایط خاطر نشان می کند: بورس ناظر است و در شرایط منفی یا مثبت بازار باید انتظار داشت که بورس قواعد بازار را حفظ کند.
علیرضا عسگری مارانی مدیر عامل مدیرعامل سرمایه‌گذاری ملی در گفتگویی از به جمع بندی رسیدن حقوقی‌ها برای حمایت از بازار و ورود نقدینگی جدید خبر داده است. مدیر عامل سرمایه گذاری ملی ایران که برگزار کننده اصلی نشست هم اندیشی حقوقی ها بود می گوید: جلسه بسیار خوب برگزار شد و با توجه به وضعیت مناسب شرکت‌ها از سودآوری، عمده شرکت‌های سرمایه‌گذاری به این جمع‌بندی رسیدند که از شرکت‌های زیرمجموعه خود حمایت و دفاع کنند.
وی ادامه داد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری و دیگر حقوقی‌ها بر حمایت از نقدینگی‌های وارد شده به بازار تأکید کردند و به طور جدی نیز مسئله حمایت بیشتر از بازار پیگیری خواهد شد.
مدیرعامل سرمایه‌گذاری ملی با تأکید بر اینکه باید روش‌هایی ایجاد شود تا نقدینگی‌ به صورت بلندمدت در بازار باشد گفت: حقوقی‌ها تنها از سرمایه‌های وارد شده در بازار به صورت بلندمدت، حمایت خواهد کرد.
یادآور می شود که تا این ساعت از معاملات شاخص کل بیش از 700 واحد رشد را ثبت کرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود