امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/5 1392

ایران و جهان- ثبت 431واحد کاهش در معاملات امروز، شاخص را به مدار منفی  بازگرداند. به باور کارشناسان روال منفی بازار سرمایه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، ادامه‌دار خواهد بود.

مهرداد صدرآرا کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران و جهان در خصوص بازار امروز می گوید: امروز هم اثرات منفی نرخ خوراک پتروشیمی ها در بازار موج میزد. وی افزود: اما سهامداران در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها به یک اطمینان نسبی رسیده اند که منجر به کاهش هیجانات شده بود. این کارشناس بازار ادامه می دهد: به نظر می رسد که بازار روند متعادلی را پیش گرفته باشد.
وی در خصوص کاهش شاخص در معاملات امروز می گوید: امروز کاهش قابل توجهی نداشتیم که بتوان آن را با شوک های روانی نسبت داد اما قطعی شدن نرخ خوراک توسط شورای نگهبان هنوز هم دلیل اصلی کاهش ها به شمار می رود.

صدرآرا یادآور شد: به نظر می رسد که در روزهای آینده هم بازار همین روال را ادامه دهد گرچه با نزدیک شدن به روزهای پایان سال، این روند طبیعی طبیعی به نظر می رسد. چراکه در ماه آخر سال افت قیمت سهام و به دنبال آن خروج سهامداران صورت می گیرد. این کارشناس بازار ابراز داشت: با توجه به مصوبات اخیر مجلس و نوع ملاحظات در بورس، سهامداران دریافته اند که باید برای بلندمدت در بازار، سرمایه‌‌گذاری کنند و کسب سود در کوتاه مدت ریسک بالایی به همراه دارد. وی معتقد است: این مهم گرچه به شکل گیری بازاری تخصصی کمک می کند اما خروج سهامداران غیرحرفه ای را به دنبال دارد.

مرتضی رضازاده دیگر کارشناس بازار سرمایه به محدودیت های اعمال شده در خصوص سفارش فروش اشاره کرده و می گوید: بازار امروز ادامه روز قبل بود و علیرغم ضوابط جدید معاملاتی، بازار همچنان با ابهام و تردید مواجه بوده و در انتظار اعلام سود شرکت ها است. وی ادامه می دهد: به نظر می رسد که بازار تا تخلیه حباب قیمتی پتروشیمی ها متعادل و با گرایش منفی ادامه دهدو پس از آن بتوان به بازار مثبت امیدوار بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود