امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
01/16 1393

ایران و جهان- برگزاری مجمع فوق العاده داده پردازی ایران با تردید سهامداران عمده مواجه شده است. مالک 55درصدی" مداران" حقوقی ها را به عدم حضور در مجمع تهدید کرد.

این مجمع که در پی درخواست حقوقی تازه وارد این شرکت ( مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی) قرار است در فروردین ماه جاری برگزار شود، در حالی است که مجمع عادی سالیانه و فوق العاده این شرکت به روال هر ساله در تیرماه برگزار خواهد شد. گفتنی است در صورت برگزاری مجمع فوق العاده مذکور، هیات مدیره جدید عمری دوماهه خواهد داشت.

اختلاف نظر میان حقوقی های داده پردازی عامل اصلی درخواست برگزاری مجمع فوق بوده است. در این میان سهامدار عمده حقیقی این سهم که مالک 5درصدی داده پردازی ایران است، دیدگاه متفاوتی را مطرح می کند.
امیرحجت رمضانزاده در گفتگو با ایران و جهان می گوید: برگزاری مجمع فوق العاده در صورتی که عمری دوماهه خواهد داشت، نکته مثبتی برای داده پردازی نیست.

وی معتقد است: تمایلی به برگزاری مجتمع فوق العاده مذکور ندارد. گفتنی است در صورتی که مالک 5درصدی داده پردازی در مجمع 27فرورین ماه جاری حاضر نشود، مجموع سهامداران به حد نصاب نخواهد رسید در نتیجه مجمع لغو خواهد شد.

یادآور می شود ملاک برگزاری مجمع حضور حداقل 50درصدی سهامداران است. رمضانزاده خاطرنشان می کند: برگزاری این مجمع پیش از موعد، شرکت را متحمل هزینه های گزافی می کند در حالی که این هزینه ها را باید در موعد مقرر نیز متحمل شود.

رمضانزاده می گوید: سهام داده پردازی ایران به توجه وی�?ه سهامداران حقوقی نیاز دارد و این توجه حاصل تعامل میان حقوقی هاست چراکه سهامداران حقیقی بیشماری به آن چشم دوخته اند. این سهام دارای پتانسیل های بالایی است و می تواند با تعامل و انسجام حقوقی ها چشم‌انداز روشنی را ترسیم کند.

وی در خصوص حق تقدم های استفاده نشده داده پردازی یادآور شد: ملی انفورماتیک متعهد به خریداری تمام حق تقدم های استفاده نشده پس از اتمام مهلت مقرر است، در حالی که مهلت مقرر حق تقدم های استفاده نشده داده پردازی ایران در 6فروردین به پایان رسیده، هنوز ملی انفورماتیک به تعهد خود عمل نکرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود