امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
02/8 1393

ایران و جهان- معاملات در تالار حافظ در حالی شروع شد که شاخص از لحظات اول به  سهامداران روی خوش نشان نداد. این درحالی است که زمزمه های مثبتی از تالار در خصوص تعدیل مثبت چند نماد بورسی شنیده می شود.

به گزارش ایران و جهان ،زمزمه تعدیل مثبت کمک فنرایندامین درحالی شنیده می شود که این شرکت افزایش تولید را نیز در بودجه 933پیش بینی کرده است. حسابرس این شرکت می گوید:سود و زيان پيش بيني شده با توجه به افزايش در تعداد توليد و فروش به ميزان 19.5 درصد و افزايش هزينه هاي توليدي و اداري به ميزان 15 درصد و بدون تغيير در نرخ فروش نسبت به سال مالي قبل (حسابرسي نشده) همچنين در نظر گرفتن نرخ برابري يورو معادل 35.780 ريال جهت خريد مواد مصرفي خارجي، پيش بيني شده است. 

گفتنی است این شرکت سود هر سهم را برای سال مالی 93 مبلغ 42ریال پیش بینی کرده است. شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت به زودی سود 42ریالی هر سهم 93 را با تعدیل مثبت به بازار ارائه خواهد کرد.

از شرکت نفت پاسارگاد نیز زمزمه های افزایش فروش و تعدیل مثبت به گوش می‌رسد. این شرکت فروش را برای سال مالی 93 با افزایش حدود 366درصدی اعلام کرده است. گرچه حسابرس نیز در گزارش خود به این نکته اشاره کرده و نحوه دستیابی شرکت به این مبلغ را مبهم فرض کرده است اما شنیده می شود که این شرکت فروش پیش بینی شده را محقق کرده و از این محلف تعدیل مثبت نیز خواهد داشت. نفت پاسارگاد سود هر سهم را برای سال مالی 93 مبلغ 5220ریال پیش بینی کرده است.

شرکت نفت و گاز پارسیانبا ورود به پتروشیمی پارس بیشتر با اقبال بازار مواجه شد. شنیده می شود که این شرکت از محل خرید حدود20درصد از سهام پتروشیمی پارس، تعدیل مثبت قابل توجهی را پیش رو دارد. «پارسان» برای تامین بخشی از نقدینگی خرید پتروشیمی پارس درصدد است که 10درصد از سهام حفاری شمال و 2.24درصد از سهام پتروشیمی امیرکبیر را از سبد خارج کند. البته شایعات بسیاری در خصوص قیمت فروش سهام حفاری شمال از تالار شنیده می شود. براساس این شنیده ها «پارسان» با فروش سهام حفاری شمال، قیمت تمام شده خرید پتروشیمی پارس را پوشش خواهد داد و به سود هر سهم نیز خواهد افزود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود