امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
02/30 1393

ایران و جهان- شنیده می شود که جمع کثیری از «حسابداران رسمی» به نشانه اعتراض به بورس و جامعه حسابداران، امروز نشستی را برگزار می کنند.
گفته می شود که «حسابداران رسمی»  به شیوه درجه بندی توسط بورس و جامعه حسابداران اعتراض دارند.

به گزارش ایران و جهان، یک منبع آگاه به ایران و جهان در خصوص اعتراض جمع کثیری از «حسابداران رسمی» به درجه بندی ها می گوید : هر چند که این شیوه از سال 1391 عملیاتی شد اما «حسابداران رسمی» به شیوه غیرمتعارف درجه بندی توسط بورس و جامعه اعتراض دارند. وی می گوید این شیوه در هیچ جای دنیا متداول و مرسوم نیست. 

این منبع آگاه می گوید هر چند که سال ها است «حسابداران رسمی» در غربال بورس و جامعه حسابداران قرار می‌گیرند، اما درجه بندی فوق، همواره شائبه حمایت های پشت پرده را درپی داشته است.شنیده شده که این نشست عصر روز سه شنبه در هتل مرمر برگزار می شود .

دستورالعمل طبقه بندی موسسات حسابرسی و اشخاص موضوع ماده 10 دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوزارق بهادار از بهمن ماه 91 به تصویب هیات مدیره سازمان بورس اوراق بهادار رسیده و از آن تاریخ لازم الاجرا شده است .
این برنامه در پی برنامه های سازمان بورس و اوراق بهادار برای اصلاح دستور العمل حسابرسان معتمد با هدف نظارت و ایجاد توازن بین موسسه های حسابرسی و شرکت ها، اجرا شد موسسه های مهم بازار سرمایه در 4 گروه طبقه بندی شدند.

براساس این گزارش، این طبقه بندی بر اساس مواردی چون ارزیابی شرکا، سرمایه، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات و کیفیت خدمات با مجموع هزار امتیاز و همچنین معیارهای تخلفاتی با منفی 300 امتیاز انجام شده و همواره نام و طبقه هر کدام از موسسه های معتمد سازمان بورس اعلام می شود تا مشخص شود چه موسسه هایی می توانند چه شرکت هایی را حسابرسی کنند. همچنین این طبقه بندی هرسال توسط سازمان بورس انجام و اعلام می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود