امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
04/1 1393

ایران و جهان- اولین شفاف سازی شرکت های سیمانی به بورس رسید.

به گزارش ایران و جهان؛ با مشخص شدن میزان افزایش نرخ محصولات سیمانی، شرکت های این گروه باید در صورت تغییر و تاثیر با اهمیت در صورت های مالی، گزارش شفاف سازی را به بورس ارائه کنند.بر این اساس طبق توافقات صورت گرفته بین انجمن صنفی سیمان و معاونت معدنی وزارت صنعت ،معدن و نجارت در خصوص بررسی آثار دور دوم هدفمندی یارانه ها بر قیمت سیمان مقرر شد قیمت 160 هزار ریال بابت هر تن سیمان به فروش 92 اضافه شود که این افزایش از سی و یکم خرداد ماه اعمال خواهد شد .

شاید یکی از بزرگترین چالش های سال های اخیر صنعت سیمان، نخوه تعیین قیمت برای محصولات این شرکت ها بوده است. فعالان این صنعت، همچنان به آزاد سازی قیمت سیمان پافشاری می کنند اما هنوز این مهم، مهر تایید دولتی نیافته است بلکه سالانه محصولات شرکت های سیمانی، افزایش چند درصدی می گیرند.

در سال جاری نیز افزایش قیمت محصولات سیمان پس از کش و قوس های زیادی، صورت گرفت و بازار در انتظار گزارش های شفاف سازی این شرکت هاست. این درحالی است از این شرکتها، افزایش نرخ را در پیش بینی بودجه های سال مالی جاری، لحاظ کرده بودند. 

سیمان تهران اولین شرکت این گروه افزایش نرخ سیمان بر بودجه 93 را بی اثر اعلام کرده است. این شرکت در اطلاعیه شفاف سازی، می گوید با توجه به اینکه افزایش نرخ سیمان در بودجه سال 93 لحاظ شده ، افزایش نرخ فوق هیچگونه تاثیر با اهمیتی در بودجه 93 این شرکت نخواهد داشت. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود