امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
05/18 1393

ایران و جهان- امروز صبح یک منبع آگاه خبر داد طیب نیا، وزیر اقتصاد با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تنی چند از مدیران ارشد این وزارت خانه و رییس سازمان  بورس در دفتر خود دیدار کرد.

به گزارش ایران و جهان، این منبع آگاه گفت: ظاهرا در این جلسه سید تقی نوربخش مدیر عامل تامین اجتماعی، احمد فیاض بخش مدیرعامل شستا، ایراندخت عطاریان رییس صندوق بازنشستگی کشوری، دریه مدیرعامل سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد، سید عباس حسینی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری عشایر حضور دارند.


بر اساس برآوردهای غیر رسمی مجموع 4 شرکت و صندوق یاد شده بیش از 50 درصد حجم بازار سرمایه را در اختیار دارند که تنها «شستا» با بیش از 33 درصد کل بازار، بزرگترین هلدینگ بورسی کشور محسوب می شود.

این منبع آگاه افزود: به نظر می رسد این نشست در راستای حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بورس با هدف تعامل با بازار سرمایه برپا شده است.

پیش از این نیز در نهم تیر ماه سال جاری 4وزیر با سخنگوی سازمان بورس و جمعی از مدیران سرمایه گذاری ها پشت درهای بسته اتاق وزیر اقتصاد به گفتگو نشسته اند.

نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ربیعی وزیرتعاون، رفاه و کار امور اجتماعی، زنگنه وزیر نفت و طیب نیا وزیر اقتصاد، 4وزیری بودند که به همراه صالح آبادی سخنگوی سازمان بورس، سیف، رییس کل بانک مرکزی، فیاض بخش مدیر عامل هولدینگ شستا، دکتر عبدو تبریزی عضو شورای عالی بورس، سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزارت اقتصاد، همایون پور مدیرعامل سرمایه گذار امید، عسکری مارانی سرمایه گذاری ملی ایران، حسن قالیباف مدیرعامل بورس تهران و برخی دیگر از مدیران عامل شرکت های سرمایه گذاری در این نشست حضور دارند.

افت شاخص بورس در ماه های گذشته به مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی کشور بدل شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود