امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
07/27 1393

گروه تالار- بیمه دی به عنوان یکی از شرکت هایی که در ماه های اخیر دچار بحران شده و 4 برابر سرمایه زیان انباشته دارد با جلب نظر سهام داران ،درصدد افزایش سرمایه است. 

این شرکت سرانجام، برگزاری مجمع فوق العاده را اطلاع رسانی و اعلام کرد تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه را رای گیری خواهد کرد. بیمه دی با زیان انباشته 2هزار و 452 میلیارد ریالی معادل 4برابر سرمایه اسمی، مشمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت است، این ماده هیات مدیره را مکلف به برگزاری مجمع فوق العاده می کند. لازم به اشاره است این شرکت قرار است در 5آبانماه مجمع فوق العاده را برای تصمیم گیری افزایش سرمایه برگزار کند. 

آخرین افزایش سرمایه شرکت در شهریور 89 صورت گرفت و این شرکت سرمایه را با 100درصد افزایش از محل آورده نقدی سهامدارن از مبلغ 305 میلیارد و 361میلیون ریال به مبلغ 610 میلیارد و 723میلیون ریال رساند.
یکی از مدیران بانک دی به عنوان یکی از سهامداران اصلی شرکت نیز پیش از به ایران و جهان گفته بود که در نظر داریم سرمایه بیمه دی را افزایش دهیم تا مشکلات شرکت برطرف شود.


آخرین افزایش سرمایه اما بیمه دی در این روز مجمع دیگری نیز برای انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار خواهد کرد. 


هیات مدیره
سهامداران بیمه دی به شرح جدول ذیل است: 
بیمه دی دوره میانی 6 ماهه نخست سال مالی 93 مبلغ 62 میلیارد ریال سود فروش ساختمان ایرانشهر به شرکت بانک دی (سهامدار عمده) مورد شناسایی قرار گرفته که مدارکی درخصوص واگذاری قطعی این ملک و تحقق سود آن به سازمان ارائه نشده است. شایان ذکر است، پیش بینی عملکرد سال مالی 93 شرکت شامل شناسایی مبلغ 283 میلیارد ریال (معادل 92% سودخالص پیش بینی شده) سود فروش املاک شرکت واقع در تهران و برخی شهرستان ها عمدتا به مجموعه بانک دی (معاملات درون گروهی) است.
شرکت پیش‌بینی سود هر سهم امسال را مبلغ 505ریال پیش بینی کرده و در نیمه اول سال، توانست مبلغ 150ریال معادل 30درصد سود خالص برای هر سهم درنظر بگیرد.

شایان ذکر است ایران و جهان پیش از این نوشته بود اگرچه ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت هیات‌مدیره را مکلف به دعوت بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده می‌کند. اما طبق ماده 265 عدم رعایت ماده 141 حداکثر دو ماه پس از بین رفتن بیش از نیمی از سرمایه موجب مقررات جزایی می‌شود. با توضیحات فوق به نظر می‌رسد اگر هیات‌مدیره شرکت عدم رعایت مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت را مبنی بر دعوت مجمع عمومی فوق‌العاده دو ماه پس از تصویب صورت‌های مالی در مجمع عمومی عادی رعایت نکند، بازرس باید عدم رعایت مفاد ماده فوق را به عنوان بخشی از وظیفه‌ای که طبق ماده 151 به عهده او قرار گرفته است، گزارش کند.

بنابر این هیات مدیره بیمه دی برای فرار از تخلف در این زمینه تصمیم گرفته تا مجمع را برگزار کند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود