امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
08/26 1393

ایران و جهان - بیمه "ما" در فصل بهار و تابستان بالغ بر مبلغ 817میلیارد و 76میلیون ریال، بیمه نامه صادر کرد. این شرکت در همین مدت مبلغ 231میلیارد و 1555میلیون ریال برای پرداخت خسارت هزینه کرده است.

به گزارش ایران و جهان، شرکت بیمه "ما" در بازار پایه عادی فرابورس فعالیت می کند، در پایان دو فصل اول سال، مبلغ 196میلیارد و 548میلیون ریال از فعالیت های بیمه ای سود عملیاتی کنار گذاشت و به هر سهم مبلغ 312ریال سود عملیاتی بر مبنای میانگین سهام عادی اختصاص داد.

لازم به اشاره است که این شرکت در این مدت مبلغ 19ریال نیز زیان غیر عملیاتی هر سهم شناسایی کرد که از سود عملیاتی هر سهم کاست و در نهایت مبلغ 293 ریال سود برای هر سهم بر مبنای میانگین موزون سهام در نظر گرفت.

در حال حاضر، محمد ابراهیم پورزرندی به نمایندگی از شرکت تدبیرگران بهسازملت، سید محمد علیپور یزدی به نمایندگی تعاونی اعتبار کارکنان بانک ملت، محمد تقی صمدی به نمایندگی تعاونی مصرف کارکنان بانک ملت، حسین کریم خان زند به نمایندگی شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان و منوچهر کبیری به نمایندگی اقتصاد گستر قهرمان، اعضای هیات مدیره شرکت را تشکیل می دهند.
پایان نیمه نخست سال برای این شرکت کسب 184میلیارد و 535 میلیون ریال سود خالص را رقم زد.

تحقیقات مالی در عملکرد نیمه اول سال این شرکت نشان داد که بیمه "ما" مبلغ 13میلیارد و 435میلیون ریال هزینه آگهی و تبلیغات کرده و در لیست هزینه های اداری وعمومی بیمه "ما"، در جایگاه اول قرار دارد.
در نهایت جمع هزینه های عمومی و اداری این شرکت در مدت زمان مذکور مبلغ 50میلیارد و 3میلیون ریال بوده است.

همچنین بیمه "ما" به بیمه مرکزی حدود 167 هزار میلیارد ریال بدهی بابت مانده عملیات اتکایی اجباری در نیمه نخست سال دارد .
این در حالی است که بیمه "ما" متذکر شده از مانده قابل پرداخت به بيمه مركزي مبلغ13 میلیاردو 323 میلیون و 253 هزار ریال تا تاريخ تنظيم اين گزارش بابت عمليات اتكايي اجباري و مبلغ یک میلیارد و 209 میلیون و 488 هزار ریال بابت عمليات اتكايي اختياري پرداخت گرديده است.ضمنا مبلغ 103 میلیارد و 522 میلیون و 569 هزار ریال از صورتحساب هاي اتكايي اجباري مربوط به ماه هاي خرداد ماه تا شهريور ماه بوده كه تا تاريخ تهيه صورت هاي مالي توسط بيمه مركزي صادر نشده است .
اما نگاهی به جدول عملیات بیمه شخص ثالث این شرکت خالی از لطف نیست و نشان می دهد که این شرکت در ترکیب پرتفوی خود کم تر از 25 % بیمه نامه های شخص ثالث صادر نموده و همچنین بیشترین بیمه نامه صادره در این شرکت در رشته بیمه های زندگی که بالغ بر 36 % است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود