امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
09/12 1393

گروه تالار- این شرکت بیمه ای که در حال حاضر با سرمایه 400میلیارد ریالی در بازار عادی پایه فرابورس فعالیت می کند، مجوز افزایش سرمایه به میزان سرمایه فعلی را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی  اخذ کرد.

این افزایش سرمایه به جهت رعایت مقررات و ضوابط بیمه ای، افزایش سهم نگهداری بیمه نامه های صادره، بهبود جایگاه شرکت در رتبه بندی به موجب آیین نامه توانگری و افزایش سقف قابل دارایی های ثابت مورد نیاز صورت می گیرد.

سرمایه اولیه شرکت مبلغ 140 میلیارد ریال بوده که در مرحله اول با 20درصد افزایش از محل مطالبات و آورده نقدی به 168میلیارد ریال و در مرحله دوم با 66.7درصد افزایش از محل مطالبات و آورده نقدی به مبلغ 280میلیارد ریال افزایش یافت تاریخ ثبت افزایش سرمایه مرحله دوم 91.3.16 است.

هیات وزیران حداقل سرمایه پایه برای تامین موسسه بیمه مستقیم یک هزار میلیارد ریال و حداقل سرمایه لازم برای فعالیت در کلیه رشته ها 2هزار و 500میلیارد ریال تعیین شد و موسسات بیمه ای که قبلا تشکیل شده اند، موظفند ظرف چهار سال حداقل سرمایه را با این تصویب نامه منطبق کنند.

پس از اخذ مجوزهای لازم مجمع عمومی فوق العاده شرکت در تاریخ 92.4.31 افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 280میلیارد ریال به مبلغ 400 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را تصویب و اختیار افزایش سرمایه تا مبلغ یک هزار میلیارد ریال را ظرف 2سال به هیات مدیره واگذار کرد.

بانک اقتصاد نوین، سرمایه گذاری سامانه استراتوس، شرکت توسعه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت وسرمایه گذاری ساختمان ایران، سهامداران عمده این شرکت بیمه ای هستند که بیش از 5 درصد از مالکیت آن را دارا هستند.

اما این بیمه ای که به تازگی مجوز افزایش سرمایه را کسب کرده در نیمه اول سال توانست مبلغ 59 ریال سود برای هر سهم شناسایی کند.

این شرکت تا پایان تابستان مبلغ یک هزار و 636میلیارد و 502 میلیون ریال حق بیمه صادر کرده بود و در همین مدت نیز مبلغ یک هزار و 172 میلیارد و 775 میلیون ریال خسارت را پرداخت.

لازم به اشاره است که در مدت مذکور بیمه نوین توانست مبلغ 24میلیارد و 125میلیون ریال از فعالیت های بیمه ای کسب سود کند و در پایان نیمه اول سال مبلغ 23میلیارد و 738میلیون ریال سود خالص کنار گذاشته بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود