امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
03/4 1394

ایران و جهان - اعضای هیات مدیره این شرکت سرمایه گذاری، بیش از 98 درصد مالکیت خود را برای واگذاری آمده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری ایران و جهان، هیات مدیره سرمایه گذاری دانایان پارس در اقدامی قابل تامل از واگذاری 98.8 درصد از سهام این شرکت به طور یکجا خبر داد.

سهام این شرکت جزء سهام شرکت های پذیرفته شده در فرابورس ایران نبوده و صرفا معاملات آن بر اساس مفاد بند ب ماده 99 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در بازار پایه توافقی انجام می پذیرد.
بانک انصار، شرکت ایرانیان اطلس، شرکت مادرتخصصی کارکنان بانک انصار، لیزینگ انصار، صرافی انصار و شرکت فناوران حفیظ سامانه در نظر دارند در مجموع 98.8 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری دانایان پارس را به طور یکجا به فروش برسانند. 

سرمایه گذاری دانایان پارس با سرمایه یک هزار و 350 هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه فعالیت می کند. در عرضه مذکور قیمت پایه هر سهم آن به مبلغ 2هزار ریال تعیین شده و قیمت پایه کل آن مبلغ 2هزار و 669 میلیارد و 990 میلیون ریال است.

قرارا ست که 18 خرداد ماه تعداد یک میلیارد و 334 میلیون و 995 هزار سهم این شرکت را شرکت های بانک انصار، شرکت ایرانیان اطلس، شرکت مادرتخصصی کارکنان بانک انصار، لیزینگ انصار، صرافی انصار و شرکت فناوران حفیظ سامانه به طور یکجا در بازار پایه فرابورس عرضه کنند.

نکته جالب توجه اینکه از سهامداران مذکور، شرکت های بانک انصار، ایرانیان اطلس، کارکنان بانک انصار و فناوران حفیظ سامانه در هیات مدیره این شرکت حضور دارند.

شنیده ها حاکی از آن است که در این واگذاری پیش شرطی هم برای خریدار درنظر گرفته شده و گویا قرار است مدیرعامل فعلی نیز با این سهم به فروش رسد .

البته منظور از فروش، اشاره به فرد یا سازمان خاص نیست بلکه با توجه به واگذاری در سطح کلان ضرورت دارد تا سرانجام مراحل ثبتی و انتقال کامل و قانونی، کلیه نیروهای انسانی خصوصا سمت های مدیریتی در سمت های قانونی و اجرایی خود حضور داشته تا پس از تشکیل مجامع ذی صلاح برای انتصاب و یا ابقاء سمت های مدیریتی تعیین تکلیف شود، لذا انتخاب تیتر دقیقا اشاره به این سبک واگذاری دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود