امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
04/1 1394

ایران و جهان - زیان یک میلیارد و 607 میلیون تومانی بیمه میهن از عملیات بیمه ای بخشی از عملکرد بیمه میهن در سال گذشته است .

به گزارش ایران و جهان، جدید ترین اطلاعات از بیمه میهن نشان می دهد که سرمایه ثبتی شرکت که رقم 40 میلیارد تومان گزارش شده با آنچه بنابر مصوبه هیات وزیران بیمه مرکزی تکلیف کرده فاصله بسیاری دارد . این شرکت باید تا پایان سال 1393 سرمایه خود را به رقم 129 میلیارد تومان و تا پایان سال جاری به رقم 183 میلیارد تومان برساند. البته هرچند که در روزهای گذشته بحث تغییر در ترکیب سهام داران بیمه میهن داغ بود اما اطلاعات جدید گویای آن است که ترکیب سهامداری این شرکت با تغییراتی مواجه است.در ترکیب جدید سهام داران این شرکت نام شرکت های سامان محیط(سهامی خاص)با مالکیت 20 درصد سهام،سرمایه گذاری سپهربا مالکیت 20درصد سهام، سرمایه گذاری صبا تامین با مالکیت 19.5درصد سهام ،تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن با مالکیت 10.3درصد سهام و نام یک شحص حقیقی به نام معصومه حاجی محمدی که مالک 19درصد سهام این شرکت است به همراه سایر سهام داران دیده می شود.البته لیزینگ امید و موسسه سازمان اقتصادی رضوی هم از ترکیب سهام داری این شرکت خارج شده اند. هرچند که در حال حاضر نماینده سازمان اقتصادی رضوی به عنوان رئیس هیات مدیره در ترکیب فعلی حضور دارد که به احتمال فراوان از این ترکیب خارج خواهد شد .

تغییر ترکیب سهامداران عمده این شرکت باتا تاریخ ارائه صورت های مالی سال 1393با توجه به آیین نامه شماره 40 مصوب شورای عالی بیمه به تائید بیمه مرکزی نرسیده است همان طور که اشاره شد در ترکیب جدید سهام داران این شرکت نام شرکت های سامان محیط(سهامی خاص)،سرمایه گذاری سپهر،سرمایه گذاری صبا تامین،تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن و نام یک شحص حقیقی به نام خانم معصومه حاجی محمدی که مالک 19درصد سهام این شرکت است به همراه سایر سهام داران دیده می شود ولیزینگ امید و موسسه سازمان اقتصادی رضوی هم از ترکیب سهام داری این شرکت خارج شده اندلذا چگونگی ارائه گزارش عملکرد سال 1393 با این تغییرات وعدم تائید بیمه مرکزی وبا سه امضاء نامشخص است.

بیمه میهن که نسبت خسارت 43.35 درصدی را در فروردین ماه سال جاری به ثبت رسانده در گزارش خود اعلام کرده با تولید 351 میلیارد و 595 میلیون و 300 هزار تومان حق بیمه در سال گذشته که 83 درصد آن فقط دو رشته ثالث ودرمان است پرونده این سال را با 7 میلیارد و 986 میلیون و 400 هزار تومان سود خالص بسته است که تمامی درآمد حاصل از سرمایه گذاری این شرکت از سپرده های کوتاه وبلند مدت بانکی جمعا به مبلغ بیست وشش میلیارد تومان بوده است زیرا این شرکت از عملیات بیمه ای زیانی به میزان یک میلیارد و 607 میلیون تومان داشته است.

اما تحلیل وضعیت مالی این شرکت بیمه ای اطلاعات بیشتری را از شرکت مذکور نشان می دهد . در لابه لای اطلاعات وعملکرد سال 1393 بیمه میهن وآنالیز اعداد و ارقام این شرکت بیمه افزایش چشمگیر ذخیره خسارت معوق از مبلغ 36میلیارد تومان درسال 92 به مبلغ بیش از یکصد میلیارد تومان در سال 1393 با رشد 284 درصدی است ،که عمده آن مرتبط به رشته شخص ثالث به میزان بیش از هشتاد میلیارد تومان است که تقریبا به همین میزان افزایش دارائی ثابت وسپرده گذاری کوتاه مدت نزد بانکها دارد.

همچنین میزان مطالبات 126 میلیارد و 113میلیون تومانی از بیمه گذاران ونمایندگان که حدود یک سوم حق بیمه تولیدی است. که بدهکارترین مشتری این شرکت شرکت ایران خودرو است که بدهی بالغ بر23 میلیارد و616 میلیون تومانی دارد و پس از آن شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه است که بالغ بر 4 میلیارد و 936 میلیون تومان بدهی دارد .
اطلاعات دیگر بیانگر این نکته است که بیمه میهن نیز بیش از 5 میلیارد تومان به وزرات بهداشت ،بیش از 2 میلیارد تومان به صندوق خسارت های بدنی بدهی دارد.
در بخش دیگر آمارها نشان می دهد که بیمه میهن فقط در بخش ثالث بالغ بر 32 میلیارد و 626 میلیون و 100 تومان با زیان روبه رو بوده است که با توجه به ترکیب پرتفوی این شرکت افزایش چشم گیری دارد .


در بخش دیگر آمارها نشان می دهد که بیمه میهن در بخش ثالث بالغ بر 32 میلیارد و 626 میلیون و 100 تومان با زیان روبه رو بوده است که نسبت به سال 1392 افزایش چشم گیری دارد .

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این شرکت علاوه بر رشته ثالث، در رشته های بیمه کشتی و تشکیل سرمایه نیز زیان بوده ده است که در سال 1393 نهایتا این شرکت از عملیات بیمه ای بالغ بر یک میلیارد و 607 میلیون تومان زیان کرده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود